onsdag 9 juli 2008

Brun utan sol är roligt

Jag har kladdat på mej 4 lager brun utan sol i mousseform, nu är jag högblank och luktar konstigt. Om jag klär av mej naken och sätter mej på linoliummattan kan jag nog åka kana på röven mellan sovrummet och vardagsrummet. (måste akta trösklarna bara)
Benen har fått en aningens lustig orange nyans och armarna är läskigt bruna. Det kan bli bättre efter en dusch, det kan även bli sämre.
Jag har konstatrat att jag behöver leta fram min locktång igen, för att få rockabillyluggen att lyda på riktigt. Nu har jag kollat i två bloggar om rockabilly/sailor/50-tal och där används det verkligen locktång. Problemet är att jag verkligen slarvat bort min. Den fanns här förut och nu är den borta. Jag som aldrig tappar bort något. Jag kan inte ens minnas när jag såg den sist, antagligen var det strax efter jul när jag provade att locka håret.
Typiska mej!
Så tills jag hittar den (eller när någon ger mej en ny) så får jag ha bångstyrig lugg.

Det finns inga rockabillykläder i min storlek och det är jävligt orättvist!! Om jag ska anlita en sömmerska kommer det att kosta miljoner och jag kommer aldrig att kunna bestämma hur klänningen ska se ut. Jag måste ha en färdig klänning framför mej för annars blir det lite tight och lite puffigt, en del ankare och en del prickar, våldsam urringning och ingen urringning alls.
Gud hjälpe mej!
Jag vill ha en skjorta oxå, figursydd med korta ärmar. Men problemet är som vanligt att jag har bröst, jättestora bökiga bröst som bara ryms innanför morgonrockar i herrmodell. Vad jag än tar på mej så nog har jag kamelpucklar på framsidan som vägrar bli osynliga. Tex med bh, urringning som man liksom försvinner i. Om man tappar balansen bredvid mej så är det stor risk att man drunknar mellan mina tuttar. Jag försvinner jag oxå eftersom folk sällan ser mej utan helt sonika pratar med tuttarna.
Byter jag bh till något utan klyfta så får jag två bombshells på framsidan, typ två patronformade utbuktningar. Jag skulle kunna peta ut ögonen på någon.
Ja men ta av dej bhn då, säger någon säkert.
Haha säger jag. Två sälungar!! Som klänger sej fast någonstans mellan bröstkorgen och midjan. De lyser glatt igenom alla kläder och talar gärna om att under dem ryms minsann inte bara en penna utan oxå ett skrivbordsunderlägg och ett hålslag.
Jag kan helt enkelt inte köpa kläder utan får gå klädd i påslakan resten av livet!
Gud vad långrandig jag blev, egentligen skulle jag bara berätta att Peter har sjunigt i tv i kväll. Han var med i allsång på skansen. Lars-kristerz satt på vip-platserna i publiken och peter settman gled förbi med en mic så MIN Peter fick sjunga en trudelutt. Så nu sitter jag här och väntar på att de ska komma hem från sthlm, ifall han skulle ha köpt någon lite present till mej.

0 kommentarer: