måndag 18 februari 2008

Dödssynden!

Den värsta dödssynden av i dag är nog frosseri. I alla fall när det gäller mat. Jag skäms för att jag gillar bullar och pastasås med grädde och bacon. I dag får man inte äta sån mat, inte ens tycka om den. Annna Skipper har tagit ett stadigt tag om våra strupar och våra bilringar med för den delen, det är vetegräs och groddar som står på menyn numera.
Visst är det väl bra att äta nyttigt men det är synd att göra det som är gott till något så farligt. Livet i dag tror jag består enbart av GI, gym, yoga, stavgång och vatten, vatten och åter vatten. Man ska skämmas för att man tycker att gymmet är ett otäckt ställe och man ska skämmas för att man inte kan handla så mycket kläder på Gina T eller cubus. Och jag har gått på myten, om jag blir smalare så blir jag lyckligare. Men så inser jag att det är 45 kilo tills jag blir smal på riktigt och då blir jag så deprimerad att jag måste äta något. Ooooond cirkel.
Men jag försöker nu i alla fall, jag försöker att inte skämmas för att jag äter onyttigt, jag försöker motionera lite för hjärtats skull, jag har minskat på rökat väldigt mycket och jag försöker äta gröt och frukt varje dag. Jag vet att det inte syns utåt men på insidan vet jag att jag i alla fall försöker. Jag försöker rättfärdiga de pizzor jag äter på helgerna och de liter läsk jag dricker. Jag vill väga upp det dåliga jag gör genom att försöka vara lite bättre i alla fall ibland.
Men jag tycker att det är så uselt att det är fult att frossa i mat men sååå fint att frossa i prylar. Handväskor och skor för tusentals kronor, stereo och platt-tv för både en och två månadslöner. Ingen höjer ett ögonbryn. Men om jag sitter på McDonalds med en +meny framför mej då är jag ful och DÅLIG!!

1 kommentarer:

Klara sa...

Amen sister! Precis, varför är det fult att frossa i mat och samtidigt helt okej att frossa i annan shopping. All denna dubbelmoral gör mig tokig! *tugga eldorado kexchoklad*