torsdag 21 februari 2008

Stortrosan anfaller..

Jag har blivit tant!! På riktigt!! Jag har köpt stortrosor och tycker att det är SKÖNT!!! De är dock bruna, glansiga och turbomjuka. Antagligen i någon slags microfiber. Hon i affären (underverket i Mora) sa att de var som en andra hud.
-Sure, tänkte jag. Sånt säger ni bara.
Men vet ni, de är verkligen som en andra hud. Jätteskönt! De rullar inte ihop sej, de skär inte in och de är inte täta. Men de går upp till naveln och har nästan som små ben. Stadiga doningar för 129 kr. Så mycket pengar har jag aldrig lagt på ett par trosor någon gång. Jag köpte en bh i samma andetag oxå, den kostade 649 kr. En prima donna satin deluxe strl H75. Det är helt makalöst! Jag är TANT! Stortrosor och jättebröst, nu är det bara stödstrumpan som saknas. Och käppen så klart. Nu funderar jag på om jag inte ska ta en bussresa någonstans. Tex Ullared eller någon dragspelsfest eller vad 102-åringar gillar.
Men på något sätt känns tantlivet lite avslappnat, det är bättre att det är skönt än att det är snyggt...? Eller??
Fast helst skönt och snyggt i alla fall än så länge.
Jag har oxå lagt 210 kr på schampoo och balsam, från Tony & Guy. Jag har aldrig provat dyrt schampoo men nu har jag provat så många billiga och det är typ två stycken som fungerar. Just nu har jag nog 3 olika sorters schampoo hemma i badrummet och det enda som fungerade har tagit slut.
Jag måste hem och fotbada oxå, jag ska köra hårt med fotfil och peeling i kväll. Fötterna blir som bebisar igen. Den negativa effekten är att de blir hårda ganska fort igen. Undrar hur man ska motverka sånt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Barnolja och strumpor på över natten. Sedan är dom som bebis fötter.
Lycka till.

Anonym sa...

Hej!Linda
Vilken rolig blogg du har....va duktig du är på att skriva!

Kram Marie