lördag 16 februari 2008

Lindas intelligenta!

Scenario: Linda i vardagsrummet vid keyboarden, övandes på noter. Peter instängd i sovrummet övandes sånger till begravningen dagen efter.

*Plink plink plink* Fan oxå [jag]
*Plink plink plinkeplinkplink* Faaan igen [jag]
"Om jag tar på mej hörlurarna så hör bara jag hur dåligt jag spelar och så slipper jag höra Peters begravningsvals" {min tankegång}
*krafs krafs krafs, lurar på*
Lalala himlen är oskyldigt blå lalala som ögon när barnen är små [Petersång]
*ringerang rang* [gitarren, inte giraffen]
"Hur låter det om jag tar av mej lurarna?" {min tankegång}
*krafs krafs, lurar av*
Plink plink plink, försiktig sång [keyboarden och jag samarbetar]
*Lurar på*
Plötsligt dyker Peter upp och tittar lite sen tar han sladden till lurarna och petar in i keyboarden igen. Jag har suttit och spelat med sladden urdragen men med lurarna på en ganska lång stund. Men jag tyckte att det lät himla bra. Undrar bara hur det gick så?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en framtida duo därhemma. Kan det bli något till sommarens fest kanske??

Kram kram

vifsla sa...

Det kommer att ta lång tid innan jag kan spela något alls som låter som musik, men om ni vill höra vaggvisa från tyskland så kan jag vara till hjälp! :-)