fredag 14 mars 2008

Tokig lugg!

Luggen beter sej som en galning, det är tur att jag ska till Kerstin i kväll! Jag hoppas som vanligt att håret ska ligga snällt och jämnt.
I går var dag stora shoppingdagen, det blev en vas 59 kr, ett par trosor 29 kr på Cubus, ett par nylonstrumpor 39 kr på Kappahl och så gardiner 294 kr Ullas tyger i Älvdalen.
Jag skulle ju så stort köpa blommor oxå, att sätta i min nya vas men det glömde jag. Gardinerna blev fina, mörkröda panelgardiner. Ett par enfärgade och ett par med bladmönster. Vardagsrummet blev lite ombonat. Nu vill jag ha gröna gardiner till sovrummet. Men det är mycket jag vill ha. En ny byrå tex. Och så vill jag att någon ska röja hemma hos oss, tex städa bland Peters kläder. Jag städar bland mina mest hela tiden. I går körde jag ner en massa saker till Orsa. Och så släpade jag saker därifrån så klart. En gardinstång, två tallrikar, fyra skedar, en sopkorg, en förp te och en dippskål. Men desto mer av mina roliga saker som kommer till Älvdalen desto bättre.
Jag försökte få Peter att förstå att sovrummet skulle bli jättefint i rosa, vitt och grönt men jag tror inte att han förstod mej riktigt.

0 kommentarer: