torsdag 10 juli 2008

Åhh tradera...

Det går inte att sluta hänga på tradera och leta coola kläder, men som tur är det så finns det inte så mycket i min storlek. Hade jag haft strl 36 så hade jag varit ännu mer pank!
I dag har jag bakat, jättejätte sockriga muffins. 6 dl socker i smeten!!! Och så ville jag givetvis ha frosting på!! Ännu mer socker!! Det nästan gnisslar i tänderna när man äter dem.
Men jag skänkte bort lite till arbetarna på bygglagret i Älvdalen, hoppas de kommer ihåg att borsta tänderna.
Jag och Peter har bokat våran resa i dag, till Bulgarien!! Till något som hette Nesse-någonting. Och hotellet verkar inte det minsta barnvänligt!! Tack och lov. Inga otäcka skrikiga ungar ska få förstöra mina frukostar.
Tänk att inte föräldrar kan ha sina barn att sitta ner och vara tysta när man äter. Det är ett otyg med ungar som får springa runt och vråla när folk har betalat dyrt för att äta!!
Det ska i alla fall bli jätteskönt med semester, den 3 september åker vi!! Jag ser en stor anledning till att köpa en ny bikini!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så ni ska till Nessebar? :) Jag är nyss hemkommen från Sunny Beach som ligger bredvid dit ni ska. Jättekul va de och fint. Men maten va tyvärr dyr. Jag är helt och hållet inne på de du skriver om barn, efter den här resan så har jag bestämt mig för att mina framtida barn kommer att vara väldigt oberesta. Det var barn som skrek, grinade och sprang runt överallt t.om. på planet. Och föräldrarna gjorde inte ett skit. Nej fyy för att ha med sig barn på semester!

vifsla sa...

Jag som trodde att maten skulle vara billig...
Men man har ju frukosten på hotellet i alla fall.. haha
Vi har valt ett hotell utan barnpool (ingen pool alls), inga barnstolar heller så jag hoppas att det blir barnfritt.