söndag 13 juli 2008

Jag önskar mej en klädstil

Nu är det mest konstigt. Jag kollar på vintagebloggar så snart jag hinner (och bredbandet är ledigt) och jag inser att jag
1. är för tjock för att ha på mej något vintage
2. har för stora bröst för att ha på mej något nyproducerat
3. saknar en bestämd stil

Jag önskar att jag kunde bestämma mej för om jag ska köpa damkjolar, rockabillykjolar eller om jag kanske skulle bli hiphopare (i deras kläder skulle jag åtminstone rymmas).
Just nu är garderoben en salig röra av allt möjligt (utom hiphop) det är kjolar av olika modeller, fula byxor som jag egentligen inte vill ha (gamla arbetsbyxor som jag borde slänga) och toppar som knappt matchar något av ovanstående.
Till råga på allt så har min mage blivit om möjligt ännu mjukare, de små valkarna precis vid höftbenen har blivit större och syns ny genom byxor och kjolar. Jag börjar bli tjockis på allvar. Det stör mej för jag tycker att jag klarat mej ganska länge och så sabbar det när jag vill ha tight kjol. Och det vill jag ha ganska ofta.
Det är synd att jag inte har så många tillfällen att klä upp mej, på jobbet riskerar jag ju att få kräk/bajs/matrester på dem så det går inte riktigt. Och inte går jag i kjol och nylonisar hemma direkt heller, det är ungefär samma hemma som på jobbet i alla fall när det gäller matresterna.
Jag skulle vilja hitta in i rockabillykretsar med lite musiker och gärna frisörer. Så man har en chans att hänga med när det händer något roligt. Men här omkring handlar det inte så mycket om rockabilly tror jag. Det är sällan man ser såna människor i alla fall, fast de visar väl sej inte ute i dagsljus.
Jag vill i alla fall skaffa en stil! Så hjälp mej att bestämma mej!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner också att jag saknar något att klä mig i. Förvisso har jag en "stil" som är jag, men det är svårt att hitta kläder man gillar, och jag är väldigt trött på hur jag normalt ser ut. Jag önskar mig en personlig rådgivare i det fallet.

Anonym sa...

Men hjärtat, tråkigt att du känner så. Klart att du kan vara lite vintage/retro/rockabilly om du vill. Kan man inte ha det ena får man ha på sig det andra, det finns ju en hel del olika rockabillystilar att välja på. Vippiga klockande söta kjolar är oxå rockabilly med rätt kläder till, jag tror absolut att du kan bära upp stilen på alla sätt och vis,det är bara att det är svårt att hitta kurviga ideal att inspireras av. Men Shoot!!

Anonym sa...

kolla in http: //www.modette.se/lillgull/stildagbok hon har ingen rockabillystil, men en mycket vacker klädstil som du kanske skulle kunna inspireras av. KRAM!