fredag 25 september 2009

Datorn är inte hel

men jag har fått låna Cillas dator över natten eftersom hon ändå jobbar.
Jag nästan grät när jag fick lov att lämna in min datorn på onoff i hopp om att HP ska fixa den. Den vänlige säljaren på onoff talade om att moderkorten är HPs akilleshäl och nu hoppas jag att de ska laga den gratis utan att protestera.

I dag har jag varit till Alfs plåt och lack för att beställa tid till min lilla bil och skadan i plasten. Så första veckan i november blir jag utan bil.

Förra veckan åkte jag och Peter motorcykel till Sälen och där hittade jag conversekopior för 149 kr!! Jag är fortfarande lite lyrisk samtidigt som jag känner mej fjortisaktig när jag har dem på mej.

Min kömpis Madde kom hem från Stockholm i söndags så jag hann träffa henne och vi funderade skarpt på var man kunde hitta en vargtisha! Till och med i Älvdalen var det svårt, byn där var och varannan människa har vargtishor.
Men till slut hittade vi (tack vare Marie) en dam som trycker egna tröjor. Så Madde kunde vända hem till staden, glad som en groda.

Jag har skolats in på en ny arbetsplats (personlig ass) och fick en helt otroligt rolig arbetskamrat. Lena, den riviga!! Skitkul!

Och vad mer... mmm jo jag fyller år om en vecka! Mamma, pappa, mormor och hunden kommer med tårta på måndag. Min födelsedag ska jag fira på Ica Maxi samtidigt som jag demar pringles. Så alla som vill smaka pringles extreme (?) är välkomna mellan 11 och 19 på Ica Maxi i Mora.

Det var dessutom dags för ett nytt tvspel så jag köpte ett singstar! Jag har provat i dag och konstaterat att jag inte är någon sångerska. Nu måste jag bara hitta nån som vill ägna sej åt falsksång tillsammans med mej.

Så har de gågna veckorna framskridit, nu ska jag läsa andra mer kreativa människors bloggar och fundera på livet.

2 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Jasså du är pers.ass nu! Välkommen i klubben ;-)

Carola H sa...

Är det heltid eller extra som du har fått?? Skulle ju vara skönt om du fick heltid i Älvdalen så du slapp pendla.
Förslag på vad du ska skriva om: det du redan gör. Fast mycket bilder. Tycker det är så skoj att se på bloggar med mycket bilder.
Du får säga till när du har tid med oss, en måndag tisdag eller torsdag mellan 9-14 då barnen är på dagis skulle passa mig bäst, skönast så.