fredag 24 augusti 2007

Hår...

På benen, under armarna, på armarna, på tårna, på fötterna, i ansiktet och på händerna...
Överallt detta satans hår. Jag vet inte om jag ska raka, vaxa och noppa tills jag dör eller om jag helt enkelt ska borsta det och rycka på axlarna. Har jag rakat benen på kvällen så är de stubbiga nästa dag. Noppar jag håret som växer på tårna gör det så ont att ögonen tåras. Hur ska man bete sej med allt detta hår? Det är helt sjukt och jag blir snart sinnesrubbad.
Alla andra verkar så släta och hårlösa, hur gör ni? Äter ni mycket av något eller inget alls av något? Vad påverkar min päls? Och hur kan det komma sej att vart enda hårstrå är svart och grovt? Inte de på överläppen, tack och lov men typ alla andra.
Hur sej andra på min hårighet? Ser de de vita fjunen som växer på händerna? Är mina håriga fötter ett dilemma för andra oxå?
Jag provade ett vaxa en fot en gång. Hetta upp varmvax, smeta på varmvax, trycka dit remsa OCH så ett stadigt RYCK! VRÅÅÅÅL!!
Peter tittade in i köket och frågade om jag kunde tänka mej att göra sånt där när han inte var hemma. Grannarna kunde tro att han misshandlade mej...
Jag försökte med lite tystare vrååål när jag provade på benen. Jag antar att man behöver lite träning för det blev inte så bra. Stubb och klisterrester....

0 kommentarer: