måndag 17 mars 2008

Flottigt hår!

Jag försöker tvätta håret varannan dag numera. Håret har liksom börjat fetta sej direkt. Det är inte klokt och jag tror att det beror på schampot och att jag tvättar håret varje dag. Nu är det dags att ändra på det. Så nu är det varannan dag. Jag känner mej som en miljömupp med flottigt hår, snart handlar jag väl rättvisemärkt och odlar potatis hemma i hinkar. Jag kanske till och med gör mej av med peggan och hämtar hem min cykel.
Eller inte....
Just nu så för jag en mycket aggressiv diskussion på familjeliv.se om huruvida det är snyggt att spöka ut sej som häxa när man passerat 17 år. Jag tycker så klart att man ska klä sej som vuxen om man är vuxen, inte hoppa runt i långkjol, kors och annat urflippat. Och detta får jag skäll för! Jag har förnedrar "häxorna" och "gotharna", jag har fördomar och är elak.
Och jag kan bara säga att "jag är ledsen". Jag tycker nämligen att det är skitfult! Jag spökade ut mej när jag var 15 och sen växte jag ifrån sånt. På familjeliv hävdar de nu att jag är omogen och att jag är AVUNDSJUK, att jag inte utvecklats som de. Att jag inte vågar stå för min klädstil.
Jag hävdar i min tur att de inte utvecklats eftersom de har samma kläder som när de var tonåringar. Något borde ju hända på ungefär 20 år!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, ja morsor är nog lätt att reta på sig! Jag kommer nog att bli en sån Mamma som mina barn får skämmas över, som kommer att gå ut på dans i skinn kläder och stilett med en och annan nit här och där ;) Färgen jag har på håret heter intensivröd.