måndag 1 september 2008

BREDBAND!!!

Nästan som födelsedag och julafton på samma gång. Peter har installerat vårat bredband i dag!! Och det är ljuvligt! Nu kan jag surfa när jag vill (jag är ju deltidsarbetslös just nu och har många lediga timmar på dagtid)
Jag har klippt mej för den stundande semestern och så har jag varit och skrivit in mej på arbetsförmedlingen. Det var trist och jag vill verkligen inte men nu är det så och jag måste ju få lite mer pengar någonstans ifrån. 15 timmar på burgers varje vecka ger inte så mycket pengar som jag kostar.
Kvällens promenad med Cilla och Beccs var rolig, jag fick inviga mina nya stavar och min nya stegräknare som jag köpte på Clas O igår. Så i kväll gick jag 3748 steg!!
Jag har lånat ut den lilla räknaren till Beccs för att kontrollera hur många steg hon har på byggis i morgon.
Tänk att det kan vara så intressant. Vem brydde sej om det på 1800-kallt? Då tänkte man på rågmjölsgröt och getter, inte hur många steg en arbetsdag innefattade. Jag har alldeles för mycket fritid.

0 kommentarer: