tisdag 30 september 2008

Shoppat!





Jag hamnade i Mora i dag efter träningen, där finns det ju lite saker att handla ibland. Det som fick följa med hem var

1. en prickig topp

2. En vit sjal med rött mönster och röda tofsar

3. Ögonskuggor från viva la diva (fjortismärke, ja jag vet men det är mycket pigment i dem och med en primer så sitter de som berget)

4. Mineralfoundation från Isadora

5. Tyg till kjolen jag hoppas att jag ska kunna sy

6. Massor med tårt, muffins och keylimepaj-material


När jag kom hem lyssnade jag på Matilda av R. Dahl i lurarna och så gjorde jag jordgubbstårta. Det är synd att man inte fyller år under jordgubbssäsongen..

Sen dekorerade jag gårdagens muffins i rosa och gult. Jag hoppas att de är goda. Men Stefan åt 4 stycken i går så de lär väl knappast smaka bajs.


Jag och AK har bestämt att vi ska ta med oss de oäkta hälfterna och åka till Grönklitt och se Billy Opel i november eller december. Det ska bli jätteroligt. Bara det att få klä upp sej!! Jag har ju köpt tyg i dag till cirkelkjolen jag ska sy själv. På jysk hittade jag jättebilligt tyg. På prislappen stod det 100 kr för 5 meter men när jag kom till kassan så kostade det 60 kr för 5 meter.

Så jag kan nog förstöra det bäst jag vill...

Jag var ju så nöjd i helgen med min blommiga kjol, det var till och med någon som visslade efter mej. Och det vill jag ju givetvis vara med om igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle lätt ha visslat på dig varje dag, jag är så avundsjuk på alla dina ursnygga kläder du visar i bloggen. (Och de jag sett dig i förut, innan jag visste vem du var.)

Tänk på det, att paltorna du kanske tycker du haft i hundra år eller känner dig halvrisig i finns det alltid någon annan som blir avundsjuk över!

:>

Anonym sa...

Skitsnygg den där du har om halsen på första bilden...var hittade du den??? Ja, det andra är också snyggt.