lördag 13 september 2008

20:01

Jag bara lägger ut bilder på kläder och hoppas att alla ska förstå hur jag spenderat min dag, ibland tänker jag så fel.
Hur som haver, jag steg upp eller det gjorde jag inte.. Jag hade ställt klockan på 8 eftersom jag ville äta frukost och duscha innan det var dags för arbeta (voj voj). När klockan ringde började jag fundera på hur jag skulle ta mej igenom morgonen. "äta frukost, duscha, föna lugg hum hum hum" Då slog det mej, jag behöver inte äta frukost hemma, det kan jag göra på jobbet.
När den tanken var tänkt ställde jag om klockan till 08:30 sen läste jag med gott samvete i en halvtimme.
Efter morgonproceduren tog jag min svajiga bil till Mora. På burgers var redan Bettan på språng. Vi hjälptes åt med att ställa i ordning allt. Sen fick vi äta frukost, underunderbara måltid. Klämackor med hamburgerost, tomat och kyckling!! Sen fick jag lov att gå in i städskrubben för att fisa.
Framåt lunch började det välla in folk, jag tror att det var två busslaster med pensionärer. Vi jobbade som dårar, jag riktigt sprutade ur mej sallader. Kyckling hit och skinka dit! Helt galet.
När butiken skulle stänga klockan tre var det fortfarande folk kvar och man kan ju inte ta kvasten och mota ut dem även om man så önskar så jag fick snällt vänta tills alla ätit klart. Klockan var 15:37 när jag kom från jobbet.
Jag åkte till Maxi för att handla lite mat till kvällen. Och vilken mat sen, potatisgratäng från peka, ryggbiff och kantareller! Jag köpte en ben&jerryglass oxå, cookie dough! Jumjum.
När jag kom hem till Älvdalen så fick jag hämta min nya tyllkjol i skuffen på peters bil, där han glömt den. Karlar och kläder alltså!
Jag fräste ihop lite käk och skottade i mej, jag har längtat efter en redig biffbit sen sundsvall brann...
Och nu sitter jag framför datorn och petar i mej glass och väntar på att få ont i magen.

0 kommentarer: