måndag 22 september 2008

Hoj till Malung!

Vi åkte motorcykel till Malung i går, det var marknad där och jag älskar marknad.
Det var väl lite klent när vi kom fram men det fanns lite att titta på i alla fall. Jag hittade langos (åhh härliga underbara langos), bullar till halva priset (21 kr för 6 stora kanelbullar), muffinsformar, spritspåsar, en liten tvål som luktar kanel och ett par grönbrun randiga vantar.
Det var lite kallt att åt händerna att åka motorcykel, jag har svetshandskar från Wibe och de är i tunnaste laget när det är höst. Så jag köpte stickade fingervantar att ha som foder. Det blev himla chict!
I dag har peggan gått sönder! Jag skulle åka till Orsa och träna och tog peggan och åkte söderut. Vi hamnade bakom en bil som bromsade ner, jag körde på trean och peggan började hosta illavarslande. Jag hann möta Peter i lastbilen innan jag svängde in mot Weddesågen för att vända hemöver igen. Jag vågade inte köra längre än så. När jag rullar in på weddes personalparkering så lägger peggan av och vägrar starta igen. Jag fick ringa Peter som kom och hämtade mej med lastbilen.
Så nu har vi varit till Göran så han ska hjälpa mej att bogsera hem pegutteländet till kvällen.
MAN SKA INTE ÄGA BIL!!!

0 kommentarer: