måndag 15 september 2008

Arbetslös...

Jo nu är jag arbetslös (eller fri, fast så får man inte säga för det är mycket fult att vilja vara ledig i sverige)
Det var tänkt att jag skulle städa, diska och tvätta i dag men jag har typ kastat in en maskin tvätt och hängt den. Tvätten som redan fanns på torkställningen kastade jag i soffan.
Men det är ju så att det finns så mycket annat roligt att göra. Carola ringde 09:19 i morse och ville komma och hälsa på. Det har ju hänt så mycket sen vi sågs sist, hon flyttar till Särna och lite mer så vi hade ju ganska mycket att diskutera.
Jag vet inte om man får kalla någon Gris-Louise när man är 27 men jag gjorde det i alla fall. (Madde: duschdraperikvinnan med porslinsdjur)
Vi drack lite te, tittade på foton från Bulgarien och rökte lite under fläkten.
Vid 13 gick jag till arbetsförmedlingen och anmälde mej igen. Jag fick prata med den stora skärmen. När jag såg den så blev jag helt chockad och bara tokstirrade på kvinnan i skärmen. Till slut fick hon lov att fråga vad jag ville ha hjälp med. Det var som att prata med GUD. Men man fick ju inte svar på just några frågor och man fick inte önska sej någonting. Det är mina förväntningar om jag skulle möta GUD.
1. Jag vill veta, i fall jag kommer till himlen blir det min himel då? Fylld med muffinsbak, internet, tjejfilmer, te, cigg och mjuka sängar. Eller blir det typ himlen för alla. Gröna fält, nakna keruber, harpor och änglasång. Blir det så vill jag till ett roligare ställe!!
2. Om jag får önska mej något så vill jag ha en guldfärgad merca med rosa inredning, världens skönaste och mest högklackade skor, smalare lår och en lägenhet som alltid är ren och luktar gott eller i alla fall inte sopor.
Shit vad mycket det blev, jag som bara ville tala om att det kändes konstigt att prata med en skärm på arbetsförmedlingen...

Hur som haver så har jag och Cilla varit ute på lång hundpromenad. Det var skönt och friskt. Hösten bjuder ju på så härligt promenadväder och jag har faktiskt inget emot att dra på mej tjocka strumpbrallor och kofta när det är lite kyligt.
Igår köpte jag faktiskt raggsockor på ÖB och jag är himla nöjd med dem. De kostade 19 spänn och var tillräckligt varma för att stänga ute kylan som kommer från vårt kalla vardagsrumsgolv.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har Gris-Louice gjort nu?