onsdag 22 april 2009

Att yoga med hund

är svårt, nästan omöjligt faktiskt.
I går vaktade jag Bella aka Bajsan. Hennes matte skulle ut på lååångpromenad och Bella fick inte följa för hon är för liten.
Jag tänkte att jag skulle prova en ny yoga-dvd. Sagt och gjort, jag letade fram yogamattan, petade i dvdn, lyssnade på vad instruktören hade att säga och så började jag böja. Jag är stel som en pinne numera och fick lov att koncentrera mej, DÅ ville hunden vara med!!
När jag står på händer och fötter som ett V på golvet (ställningen heter visst hunden) så passar hon på att använda mej som gångtunnel, hon gick alltså under mej.
En avslappningsövning innebar att jag låg på golvet med benen vikta under mej och armarna utsträckta framför mej, det var det enda som jag kunde få till utan problem. När jag ligger där kommer Bella med sitt blöta tuggben och LÄGGER DET PÅ MIN RYGG.
Under en rygg och bensträckningsövning blev hon så frustrerad att hon sprang runt mej och skällde samtidigt som hon passade på att bita mej.
När jag gjorde "proud warrior" la hon sej på min ena fot och somnade, när jag skulle försöka gå upp i brygga från liggande (HAHAHAHA) så ville hon sova på min yogamatta.
Så här fortsatte det tills jag gav upp. Jag stängde av och bestämde att vi skulle gå på promenad istället (det är jag i alla fall expert på). Fulbyxorna kom fram liksom lurarna till telefonen.
När vi kom ut i trappen hörde jag någon i porten så jag stack fram huvudet försiktigt och fick se min granne E och hennes hund H. H är en liten liten hund som tror att han är stor.
Han skällde på Bella och Bella skällde på honom, det var ett jävla liv helt enkelt. Mitt i allt hundlivet öppnas en dörr och grannen G stoppar ut skallen och skäller ut oss.
Han försökte titta på tv och nu hörde han inte tvn längre. När han stängde dörren viskade jag till E att "G är nog inte nykter". Då tittar gubbfan ut igen och vrålar mer. (Helt klart inte nykter)
När han för tredje gången stoppade ut skallen smet vi ut genom porten.
Nu funderar jag på om jag ska ge igen. Hans exfru (som bor på samma gård) brukar komma hit och skrika på honom i trapphuset när han är full. Det kanske är dags att vråla tillbaka.

0 kommentarer: