fredag 3 april 2009

Pappersvinden

Igår kväll var jag på kurs i Falun, det låter säkert lite lustigt men det var en färgläggningskurs. Hur man färglägger stämpeltryck är väl ett ganska korrekt namn.
Himla roligt var det och det var synd när de tre timmarna tagit slut. Men jag har fått prova "promarkers", MPC och distresser. Som lite bouns fick vi prova sakurapennor oxå. Tydligen så är de vattenlösliga tills de torkat.
Det var spännande och lärorikt.¨
Jag gjorde slut på pengar oxå. Lite papper, färg, dekorationer och massor med blommor. Vi fick 10% rabatt på köpet när vi gått kursen.
Jag är så sugen att gå dit igen och det tycker jag kära läsare att ni oxå ska göra.
Så titta in hos Pappersvinden som jag tror ligger på Trotzgatan i Falun, de har så mycket fint. www.pappersvinden.se

Jag har sovit hos Camilla i natt, hundarna kom susande så fort jag vaknat i morse. De ville gå ut givetvis, det är märkligt hur kolsvarta hundar med enorm ansiktsbehåring kan lyckas se så bedjande ut.

Den första april lyckades jag lura Peter. Han kom hem på rast och vi pratade lite om Paris och sånt. När han varit hemma en lång stund så säger jag
-Jag har beställt en katt (lite försiktigt)
-Är du inte klok? Var ska du göra av den om vi ska åka? (hysterisk)
-Men det är lugnt, den kommer inte för ens i början av juni. Det är ju bara en kattunge, den är inte klar än. (nu ganska cool)
-Men men men (nervös)
-Det var Rebeckas mammas kompis som fått kattungar och jag beställde en. (road)
Peter stirrar och glappar med munnen!!
-April april!!
-Va? (frågande)
-Det är första april i dag och jag lurade dej!! (jätteglad)

Först var han sur, sen stångade jag honom lite kärvänligt på axeln och då började han fnissa!

4 kommentarer:

rubbad sa...

Haha, det hade jag velat se! :D

Gör ett kort till min fölsis nu. :)

Mamma sa...

hej min kära dotter! tänkte jag skulle skriva en liten kommentar till din blogg!Va kul att du va till Falun o gick "kursen"scrapbooking! Men jag blev förvånad när jag läste att ni va ute o rökte! vet du,de är farligt! Hälsa till Peter!/Mamma

Anonym sa...

*Fniss* 1:a April är kul, då får man luras lite..

vifsla sa...

Syrran: Jag har börjat med ett kort, men det blev inte så snyggt som jag tänkt mej, egentligen tänkte jag inte alls.

Mamma: Inte röka, nänä...
Du kanske ska följa med på en kurs och prova nån gång.

Pillerill: Det är ju jätteroligt att luras.