fredag 17 april 2009

diska, städa, baka

Peter har åkt fast han kommer hem redan på söndag igen så det känns inte så vådligt.
Jag själv ska ta reda på den eviga röran i köket, jag tror att nån sprängde något här i går. Eller så var det jag som gjorde äppelpaj. (håhå det finns äppelpaj i kylen)

Idag har jag tvingat mej på Lene, med hjälp av lite fikabröd har jag lyckats stämma träff med henne. Jag ska till och med få middag. Men det är väl så, vi dansbandsänkor får slå oss ihop i ett stort kollektiv och ta hand om varandras barn. Kanske dela en avlagd dansbandsbuss.

Nu ska jag ta reda på det äckliga köket och sen baka något fint..

5 kommentarer:

Anna Neah sa...

Du skriver så roligt. Hälsningar från Karlshamn.
Kram Anna (och säkert från Thomas också)

skånskan sa...

Smaskigt!

Nostalchic sa...

Men gud så söta och smarriga dom ser ut, som små konstverk. Önskar jag hade tid och tålamod med sånt.

vifsla sa...

Fast de där har jag inte bakat, det skulle jag aldrig klara av.

Anna: Tack så mycket! Hälsa tillbaka...

Kicki sa...

Har jag missat din appelpaj?? Tusan da!! Bokar en san tills jag kommer hem ;-) Massa Kramar saknar er