tisdag 14 april 2009

Eftersom jag har svårt att sova när Peter inte är hemma så tog jag igen det idag, halv 12 kravlade jag ur sängen. Men bara jag kom upp så blev det fart, jag tog tag i min bil. Jag gick ut och plockade ur alla sopor och sen åkte jag bort till Rebecka och dammsög bilen.
Mitt i dammsugandet fick jag hungerdarr så jag for till Östängs, jag svängde förbi och hämtade Cilla så vi kunde luncha i dag.
När jag var mätt hyrde jag gör-det-själv-hallen på OK. Där tvättade jag bilen inte en utan två gånger och torkade ur den med fuktig trasa.
Så nu är hela bilen vårfin, vi får väl se hur länge det håller i sej. De har nämligen börjat sopa upp grus på byn nu.

Jag börjar få lite panik över min a-kassa, jag känner mej som en tjuv för varje stämpelkort jag skickar in och samtidigt får jag mer panik över att dagarna ska ta slut.
Inställningen på arbetsförmedlingen och på a-kassan tycker jag fortfarande är usel, så usel att jag knappt vill ringa och fråga om reglerna som gäller mej.
Jag har pratat med andra och fått höra flera gånger om hur arbetsförmedlingens personal betett sej illa mot sina "kunder".
Det är märkligt att det finns en arbetsplats där personalen kan förnedra och förolämpa sina "kunder" lite hur som helst utan att få sparken. Det verkar som om vem som helst kan bli arbetsförmedlare. Och det är ju tydligt att de vill hålla oss arbetslösa så att de inte blir arbetslösa.
Jag må låta grinig men jag tycker inte att jag alls blir hjälpt av af, bara dåligt behandlad.
Om jag får säga det jag tycker så borde de verkligen jobba lite mer aktivt för att hjälpa arbetslösa och inte springa a-kassans ärenden.

4 kommentarer:

Malin sa...

Arbetsförnedringen" stämmer faktiskt bättre. Dom försökte ju stänga av mig för jag inte sökt en massa jobb i typ Sälen och Falun. Och dessutom så tyckte en tant att jag skulle jobba på Ica mån-tors och sen i Sälen fre-sön. Så hon skickade en rapport till min a-kassa. Jag skrev ett brev till a-kassan att jag skulle få fast på ica inom 3 månader och att jag faktiskt vägde det högre än att jobba på ett vik i tex Falun som sträckte sig i 6 månader. A-kassan fattade precis hur jag menade och jag blev inte avstäng.

vifsla sa...

Tyckte de att du skulle jobba 7 dagar i veckan??
Ibland undrar jag vem det är som sitter och skriver regler, den människan kan ju inte ha varit arbetslös i fem sekunder.

Carola H sa...

Det är därför dom sitter där. Dom har ALDRIG varit arbetslösa eller mellan två jobb.
Jag är snart där jag också. Och jag har bara 1,5 månad kvar att stämpla. Ska söka sommar jobb i Sthlm tror jag.

Ses på söndag. Du får ta med dig någon om du vill!!

vifsla sa...

Det lät bra med stockholm. Jag funderar på Norge!