onsdag 16 januari 2008

Att stöka om i någons hem

Jag lånade ut mitt hem till en "vän". Hon bodde i min plutt-etta i några veckor. Hon åkte hem en lördag. På söndagens morgon (tidigt) åkte jag till mitt lilla hål för att hämta några örngott. Märk min förvåning när jag öppnar dörren och inser att människan har gjort om i mitt hem. Andra kanske hade blivit glada men inte jag. Jag blev rosenrasande. Hon hade plockat om tavlor, ställt fram tavlor, hängt gardiner där det inga gardiner ska vara, lagt fram mattor, stuvat om i mina skåp, grävt i min garderob och i mitt badrum. Visst hon skulle bo där ett tag men jag trodde i alla fall att hon skulle låta skåpet med mina privata saker vara.
Till och mer skokartongen med mina dildosar var flyttad, den som låg gömd bakom skrivmaskinen i min garderob tidigare.
När jag flyttade in gjorde jag iordning som jag tyckte att det skulle vara, allt för att jag skulle trivas de få gångerna jag är där. Nu har denna människa gjort om i mina ordningar. Det känns inte alls som mitt hem längre. Nu är det någon annans plats.
Denna människa har våldfört sej på mitt hem och det känns hemskt. Mitt skafferi var nästan tomt, till sitt försvar säger hon att hon tänkte handla men barnet blev sjukt så hon hann inte och en del av maten hade ju i alla fall gått ut så den hade hon slängt. Hon erbjöd mej pengar för maten, men jag ville inga ha.
Hon har saboterat mitt hem!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju helt sjukt! Jag hade blivit tokförbannad om jag hade blivit drabbad!!! Om man lånar något så behandlar man det varsamt och lämnar tillbaka det i de skick man lånade det i, oavsett vad det är! Vad tråkigt när det ska bli så. Stor kram till dej!