tisdag 22 januari 2008

Nu har disken stått i flera dagar!

Latmaskarna Linda och Peter städar inte längre, de kommer att börja samla på katter, dagstidningar och potatisskal och slutligen så kommer de att gå runt på byn insvepta i plastsäckar och skrika åt folk alt. prata för sej själva.
Eller så känns det i alla fall. Just nu tornar disken upp sej, tvätthögen nafsar efter en och golven behöver vatten och ajax. Jag fattar inte hur det kan bli så äckligt så snabbt, jag menar det är ju ingen som gör något särskilt.
I hallen ligger det högar med videoband efter att Peter gjorde en rajd i förrådet i jakten på Fawlty Towers. Han hittade John Cleese men oxå en massa annat tex "den där mary". Allt dräller på hallgolvet tillsammans med kablar, scenkostymer och en gammal dvd-låda.
I sovrummet ligger massor av mina kläder uppblandat med snorpapper och pocketböcker. Där ligger oxå all jävla tvätt som inte tvättar sej själv.
Undrar när jag ska bli pedant som min lillasyster!

0 kommentarer: