torsdag 3 januari 2008

Säljes: Peugeot!

Nu har jag verkligen lackat ur. Den jävla bilen bara krånglar! I morse la den av vid dinX och jag fick rulla in där, sen vägrade den gå på tomgången och så höll jag inte på att få igång den. Sen ryckte den och gick illa tills motorn hade torkat. Och nu vet jag inte om jag törs åka hem i den, eller om jag törs åka mer alls. Jag ska till Rättvik och besikta nästa vecka, vete gudarna hur det ska gå till. Om jag blir stående någonstans så hoppar jag i siljan.
Så säljes alltså: Peugeot 405 mi16-90!
Vrång och eländig bil. Mycket bytt, tex motor, torsionsstav, generator, startmotor, bromsskiva, bensinpump.
Kinkar när det är kallt och fuktigt, det finns ingen motorvärmare och kupévärmaruttaget är inte ikopplat. Hon startar och går om än lite motsträvigt. Något för den som har mer tålamod än mej. Hon är obesiktad men tid är beställd.
Kom och hämta henne! 5000 kr!

0 kommentarer: