lördag 12 januari 2008

Vilka läser min blogg? Finns det några alls som läser min blogg?

Jag är lite nyfiken på vilka som läser min blogg. Finns det någon som läser den regelbundet? Skriv gärna en lite kommentar, kanske bara nåt alias så jag vet vilka det är som häckar här inne förutom jag.
Jag skulle köpa en merca men svärfar tyckte att det var en dålig idé så jag behåller peggan ett tag till. Vi får väl se hur det går...
The Big Pete ska vara med på tv på måndag. Fast än så länge vet jag ingen tid eller vad som ska hända förutom att de ska spela två låter, men jag säger inte vilka. I flera dagar har jag försökt få sminka Peter. Ungefär så här går det till
- Älskling kan inte jag få sminka dej? (jag med snäll inställsam röst)
- Nej (Peter bestämt)
- Men vaaaaarföööör inte då? (jag med gnällig röst)
- För att du inte får (peter med bestämd röst)
- Men jag har ju en ny fiiin ögonskugga du kan få prova (jag med inställsam röst)
- Nej sa jag (peter med bestämd röst)
- Men du ska ju snart vara med i tv, där kommer de att sminka dej i alla fall. Det är lika bra att du börjar öva. (jag lite bestämd och inställsam)
- Nej Linda nej (peter bestämd)
- Men men (jag gnällig och gråtfärdig)

Sen måste jag ge mej, det är ingen idé. Han är mycket starkare än mej i alla fall. Fast när han sover kanske.
Rosa sängkläder är oxå ett dilemma.
- Visst är det skönt med sängkläder i bomullssatin (jag frågar ut Peter om mina fina sängkläder, rosa och mjuka som barnaröv)
- De är ju väldigt rosa. (Peter lite tvekande)
- Men de är ju sköna eller hur? (jag lite tvekande)
- Jo de är sköna (Peter lite rädd och undrande)
- Jag gör aldrig någonting rätt, inte ens de jävla sängkläderna är rätt. ( jag klagande och ynkligt)
- Jo älskling, du gör mycket rätt. (Peter lite ängslig)
- Som vad då? Jag kan inte sjunga, inte köra lastbil eller nåt (jag olyckligt)
- Du kan ju sjunga, och så kom du ju in i mitt liv. (peter snällt)

Så förvandlas en helt vanlig diskussion om lakan till en diskussion om mitt kunnande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Jag följer din blogg! och nu ska jag lägga in den på bloggkoll så jag vet när du uppdaterar den =)Hoppas att du blir bättre i förkyldningen och att vi ses nån dag! Kram =)

Anonym sa...

Hehe jag är in och läser :)