lördag 12 april 2008

Jag heter Poppolina Tvättlapp

Jag har blivit omdöpt igen, kärt barn har många namn and so on..
Poppolina Tvättlapp, det är jag. Till det fina namnet har jag skaffat mej ett alternativt liv oxå. Givetvis så jobbar jag på cirkus!! Med pudlar, jag har 10 stycken i olika färger. Inte brunt och svart utan rosa, blått och grönt. Ställer man upp dem i rätt ordning så blir det som en liten regnbåge. Jag bor i en husvagn, en gul med röda knutar och lite blommor målat på. Randiga strumpbrallor och en liten tutu har jag på mej. Rolig som bara sjutton och lagar smaskig mat när jag inte tränar mina färgglada vovvar att hoppa genom eldringar. Och i min värld är det alltid sommar och cirkusen har slagit upp sin lilla "by" i någon solig och glad liten stad där alla barn vill titta på cirkus.
Hur som helst så är det ju inte så, jag är precis som vanligt taxichaufför, tillsammans med Peter och bor i en lägenhet som är helt pudelfri. Jag är inte alls rolig jämt och lagar bara smaskig mat ibland.
Det roliga är att i morgon ska jag på kalas!! Jag har fixat en som tar mitt pass på taxi och jag har ordnat chaufför och så har jag lite sprit hemma i kylen. Jag ska bara ordna med lite presentsprit till min morbror. Sen är saken biff, jag ska supa med mamma och syrran. (stackars Pete)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får det riktigt skoj.

Kram kram