lördag 5 april 2008

Rockabilly gal

Jag har varit riktigt snygg på byn i dag!! Mina gangsterskor, snäv knälång kjol, vit topp och grå kofta. Sen röda röda läppar, håret i knut, luggen uppsatt och en röd snusnäsduk knuten om huvudet med knuten uppe på huvudet. 40s working girl.. eller kanske rockabilly... Men jag var snygg.
Nu sitter jag på jobbet i samma ansikte och hår. En kund tittade väldigt länge på mej..
Jag och Peter åkte till Orsa i dag för att kolla på Lina Falks fotoutställning i kulturhuset. Till och med jag var med på en bild. Jag och Peter fotade lite oxå, eller Peter fotade och jag var modell. Snacka om att orsingarna fick nåt att stirra på. Och det gjorde de verkligen. En farbror tittade mycket noga på mej så jag sa "hej" och jag fick ett misstänkt "hej" tillbaka. Men roligt var det.
I morgon åker vi till Borlänge för att hälsa på Camilla och Jarko. Spännande att se hennes nya lya!! Jag ska på kupolen och köpa eye primer på Make up Store oxå.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen att jag missade dig. Hade gjärna sett hur fin du var!:)