fredag 12 oktober 2007

Julkortångest

Snacka om ångest! Jag har bestämt att jag ska göra årets julkort för hand. Men nu känns det som om det blir ganska mycket att göra. Som vanlig så är det stökigaste, materialet. Vad ska jag använda? Ska jag få lov att köpa en omoterad stämpel? Hur monterar jag den? Finns det änglastämplar i acryl? Hur ska jag få kanten på kortet guldglittrig? Vad ska jag stämpla på kortet under ängeln? Ska det bara stå "god jul"? Det fanns ju så många andra roliga texter att stämpla? När ska jag ha råd att beställa alla grejorna? När får jag lön?
Det är myckte nu kan jag lätt säga! Men grunden för mitt kort är i alla fall
1. Gräddvitt vik-kort, öppnas uppåt
2. Stämplad ängel på framsidan, ängeln ska fyllas i lite lätt med färg.
3. Kanterna på kortet ska vara guldglittriga
4. Längst ner på kortet ska jag slå i en öljett och dra igenom snöre så att kortet går att knyta igen.
5. Inuti koret ska det stå något med Linda & Peter. Kanske dubbelt papper invändigt så koret blir lite tjockt. Det är roligt med tjocka saker.

Var adressen ska stå vet jag inte riktigt än, kuvert verkar onödigt. Jag tror att adressen blir på baksidan av kortet. Det här kommer att ta tid...

0 kommentarer: