torsdag 25 oktober 2007

Självkänsla nu!

Nu har jag äntligen köpt boken och den är så himla bra. Jag läser och känner igen mej. Men det är skönt att kunna läsa om det, det är skönt att förstå. Äntligen måste jag säga, för jag har funderat länge. Jag har funderat på varför jag tar så illa upp jämt, varför jag inte tål det minsta lilla kritik, varför jag umgås med människor som inte är bra för mej. Och nu har jag fått en himla massa svar. Jag blir nästan lite yr när allt stämmer så bra in. Så nu har jag bestämt mej för att börja jobba med mej själv. Hur ska andra kunna tycka om mej när jag inte gör det själv? Hur ska jag kunna låta folk gilla mej? Nu har det tillkommit tusen frågor men med lite tur ska jag kunna hitta svaren.
Tänk att dålig självkänsla var svaret. Bara på 60 sidor har jag hittat nya saker att tänka på i min vardag. Bara för att någon är bättre än mej så betyder inte det att jag blir sämre, tex.
Så nu ska jag gå in för att tycka om mej själv, boosta mej mycket mer. Inte bara se ner på mej själv, inte bara tycka att jag är dååålig.
Så hädanefter så är det *Linda Du Är Jävligt Bra Och Värd Att Tyckas Om*

0 kommentarer: