måndag 8 oktober 2007

Vante på

Jag har dragit på mej vantarna för vintern. Eller vantar och vantar, det är torghandlarvantar men de är kaninmjuka och jättesöta. Vet inte om de är jättevarma heller men som sagt underbara.
Det har varit en hård helg. Jobb både fredag och lördag natt. På lördag morgon, en kvart innan jag skulle sluta så ringde Peter mej och frågade om jag kunde komma och hämta dem i Väsa. Jo det klart att jag kunde. 06.20 skulle jag vara vid bystugan i Väsa, det var jag oxå. Men där fanns ingen Peter så jag åkte genom byn, upp till Älvdalen och letade efter dem där. Men jag hittade ingen, så tillbaka till Väsa igen. Och då var de vid bystugan!!! Det blev en pallnit med peggan och in med flocken i bilen. Sen bar det sej inte bättre än att kl 0700 på morgonen så var det whiskeyprovning i vårt vardagsrum. Både Peter, Stefan och Morgon talade om att "jag är lite speciell" och så drack de lite mer. Och om någon vill så är Morgon singel. 18 år tror jag och basist. Snäll pojk! Han letar flickvän tydligen och jag fick i uppgift att sprida informationen.
Lördag natt var telefonistnatt, det gick bra. Hade lite väntetid i början på kvällen. Men jag fick höra att man minsann skulle stämma Mora taxi. Det var något om att jag vägrade skicka en bil till Orsa eller Rättvik för att hämta. Men vad ska jag göra när jag inte har någon chaufför som vill åka! *haha*
Söndag var slapp. Jonas kom och hälsade på lite, jag hade pulserande huvudvärk! Vi åkte en liten vända till Östängs och åt middag. Sen sov jag lite i soffan med min arma skalle. Ont, ont och ont. Men det gick över. Jag och Rebecka tog en snabb hundpromenad på kvällen, blappade lite skit som vanligt. Vilken ointressant helg! Fruktansvärt!

0 kommentarer: