torsdag 26 juli 2007

En halvtimme om dagen

Jag försöker igen, promenad en halvtimme om dagen. Det tar inte speciellt lång tid och är lagom svettigt. Mina händer tycker dock inte om det. I dag blev de väldigt svullna. Hoppas att lite tangentsbordsdans löser det.
Jag ska och jobba sen, tänkte att jag skulle prova mina nya foundation idag. Passar bra till jobbet.
Lösnaglar är mitt nästa steg tror jag, eller en klippning. Helst en klippning. Mitt hår ser sjukt risigt ut. Jag skulle vilja ha håret nästan svart och så rödröda slingor. Och så vill jag ha lugg! Lång lite sned eller ganska lång rakt avklippt. Lite rock!!! Men då måste jag övervinna min frisörskräck. Jag ska nog ringa till den där Maria som Rebecka tipsade om. Hon verkar bra.
Jag var hem till Vanja i går och skvallrade om Wäinö idioten. Tänk att en karl (mes) kan förstöra så mycket. Men jag är glad att både jag och Vanja tagit oss vidare. Fast jag önskar jag vore mer som Vanja, hon kan verkligen säga ifrån.
Jag har ju sagt till hela världen vad jag ska göra med honom om jag får tag i honom. Det är synd att det är så hårda straff för sånt.
Tur att man har en riktig fining nu. Big Pete kom och matade mej med hostmedicin i natt när jag hostade så jag kväljdes. *Rara fina Pete*
Övade lite på gitarren i går, det går väl så där. Men G sitter ganska bra i fingrarna. Borde öva lite på vad strängar och band heter oxå. Jag har ju ritat en karta över gitarrens strängar och vad de heter i olika band.
Nu är fettma smittsamt!!! Om man är kompis med överviktiga så är risken stor att man blir överviktig. Det lät ju vettigt, alla mina kompisar är tämligen feta. Eller har varit feta. Men nu försöker jag i alla fall.
Carola har varit duktig. Hon har lyckats få till en liten sväng i midjan, jättefin!!!
Nu är det bara att bita ihop och vara lika duktig som hon. ~Nu är det kanske dags för Nutrilett igen~
Det hade varit skönt att väga något på 70 kilo igen, som i gymnasiet. Men det innebär att jag måste gå ner 30 kilo. Men två kilo i månaden är 24 kilo på ett år och då kan jag ju nästan vara nöjd.
Tar tacksamt emot tips och promenadsällskap.

0 kommentarer: