tisdag 10 juli 2007

Shoppade!

Jag åkte till Borlänge igår, tog med Magnus stackarn. Jag yrde runt i Kupolen och shoppade allt möjligt. Inne på Triumph hittade jag en ny bh, jättefin om än lite konig. Den är skön i alla fall, skaver inte någonstans.
Jag funderade på att göra naglar, de hade rabatt på nagelsalongen. Men det blev inte så. Jag ville inte sitta där i evigheter medans Magnus fick vänta, så det får bli nästa gång.
Vi käkade thaimat men det var inte lika gott som hos "min" thailändska. Det här var lite flottigt och det är det aldrig i "salmonellaholken". Vi åt glass oxå. Jag hittade en kulglass som smakade gröna äpplen, gud så gott det var. Lagom kemiskt! Magnus åt valnötsglass och den var som himmelriket!
Inne på Panudro hade de rea på scrap-papper så jag köpte några stycken. De har inte så stort urval så det blev inte så många. Jag tycker att de fokuserar alldeles för mycket på barn, new baby hit och its a girl dit. Nä sånt vill inte jag ha. Jag scrappar hellre om mina krukväxter.

I dag får jag i alla fall lida för gårdagens affärskutande. Jag har så ont i vänster fot och vänster knä och helfläckig. I ansiktet och på halsen ser det förjävligt ut.
Jag var ut och gick med Rebecka i går kväll och efter det var huden på benen i uppror. Den var alldeles skållhet, det gör det omöjligt att sova. Jag vet fan inte hur jag ska bete mej med det här. Den jävla medicien är ju helt verkningslös, ceterizin har jag ju haft förut och den hjälpte ju inte då heller. Jag fattar inte varför jag sa ja till den igen. Nu måste jag hämta ut loretadin, men jag lämnade receptet på apoteket i Älvdalen så nu måste jag pricka in deras öppettider för att få några tabletter. Jag funderar skarpt på att fråga om cellgiftsbehandlingen.

0 kommentarer: