onsdag 11 juli 2007

Jävla idioter!

Hur satans rikspuckad kan man vara? Skicka en polare att ringa mitt i natten för att "fråga om taxi"!!! Och till råga på allt ringa från ett registerat nummer! Sen började han ringa själv, jag talade om för honom att jag skulle döda honom om han fortsatte och han fortsatte. Han ringde för helvete 01.30 och jag ska upp kl 05.00. Jag som har svårt att sova ändå tack vare urticarian. Men jag hoppas att han dör av diabetesen snart. Det vore skönast för alla, ingen skulle sakna honom. Inte ens hans föräldrar. Men han är ju alkis och såna brukar väl dö ganska tidigt ändå.

Jag shoppade loss igår, handlade på två scrapsidor. www.scrapit.se hade rea så jag handlade lite papper, hittade några som jag inte sett tidigare. Och så var jag in på www.scrapaddicted.se så klart, den sidan är helt makalös. Jätteroligt. Scrappade igår kväll. Jag skrynklade papper och lekte lite med mitt distresskit. Det blev snyggt men det tog lite tid, några timmar faktiskt. Jag la ljusrosa cardstock i botten och så skar jag av ett papper så det blev kanter av cardstocken, rev nederkanten på det mönstrade pappret. Sen la jag på det skrynklade pappret. Jag gjorde en fotomatta av gulbeige cardstock, skrapade kanterna för att få en sliten look och så inkade jag kanterna med chestnut. I överkant på pappret fäste jag gula och bruna blommor från got flowers/prima, de fick en mitten av gula brads och så drog jag steksnöre mellan dem som stjälk. Nu ska jag bara hitta några snygga etiketter och stämplar så jag kan skriva lite. Det är en bild på mej och mamma, jag har scrappat på den förut men det blev lite klent så nu tar jag i lite mer. Och jag måste säga att det blir bra, jag tror att jag hittat min scrapstil. Fast jag skulle vilja vara lite mer amerikans. Funderar på att köpa lite spetstyg och använda i min LO. Jag köpte en scrapbook-bok i förrgår. Den kostade 279 kr men det var den värd. Mycket amerikans, väldigt mycket snyggt och genomarbetat. Inte som de skandinaviska böckerna med lite enfärgad cardstock och något utstansat och så lite text. Skittråkigt. Det finns någon som hete Dorte och hon gör skittrista saker men lik förbannat så har hon gett ut flera böcker. Och det är bara de böckerna som finns att köpa här. Fast här finns det ju inte så mycket scrap i alla fall.

0 kommentarer: