fredag 20 juli 2007

Ika i rutan

Tänk att allt finns på nätet. Jag har hittat Ika i Rutan, snacka om barndom. Jag har för mej att jag tyckte att hon var skitjobbig men just nu är jag bara nostalgisk. Men jag måste säga att jag har lite svårt för hennes dialekt. Jag har kollat på gamla julkalendrar oxå. Hittade en från 1986, julpussar och stjärnsmällar, det är nog den första jag minns.
Nu tror jag att jag måste leta reda på Hedvig och ugglan. Det var det första tv-programmet jag såg, då var jag 8 månader. Jag kommer ju så klart inte ihåg det, men mamma har berättat.
Det här är nästan smärtsamt, de hade en liten inledning med en lindansös som talade om att "nu börjar det". Henne hade jag glömt men nu när jag såg det så kommer jag ihåg att mormor brukade härma henne och tyckte att det var så roligt.
Tänk att 80-talet satt så djupa spår.

Jag och Peter ska ut och äta i kväll, jag röstade på Claras först men nu tror jag att jag ändrat mej. Nu är det nog Vasastugan som gäller. Men bara jag får äta gooood middag och ha på mej mina nya skor så är det bra. Jag ser fram emot en stor köttbit!

0 kommentarer: