tisdag 7 april 2009

Doktorn i dag



Igår blossade urticarian upp igen, inte så mycket men tillräckligt för att jag ska bli nervös och om jag blir nervös så blir urticarian värre och så håller det på.
Jag hittade en otäck kliande fläck på benet, lite fläckar kan jag uthärda men inte själva kliandet.
Så i dag ska jag till dukturim och förhoppningsvis få en snabblösning.
När jag fick det här för 3 år sen så blev ju hela kroppen röd och kliande, jag åt alla antihistaminer på marknaden. När inget hjälpte gav de mej till och med antidepressiva som tydligen skulle hjälpa mot urticaria men det enda som hände var att jag somnade av dem.
De funderade på att prova svaga cellgifter men till slut så fick jag prova ett solarium anpassat för såna med hudproblem som psoriasis och urticaria.
Det stora problemet är att jag ska til Paris om en månad EXAKT och jag har inte tid med kliande fläckar.
Finnen på näsan ska vi inte tala om.

Idag ska jag försöka städa av taket. För er som inte vet så har jag ingen balkong men om man klättrar upp på elementet i köket så kan man klättra ut på en liten avsats på taket och på så sätt låtsas att man har lite balkong.

Så här ser det ut, inte så bra bilder kanske men det kanske syns vad jag menar.
På taket ligger det gamla mattor som vi suttit på eftersom taket är rött och man blir röd i röven om man sitter utan matta, förra årets stackars grill som ingen tog in och den led rostdöden och så ett ljus som jag tände för den stackars fågel som slog ihjäl sej mot rutan i vintras.
Detta ska städas bort så vi kan bruka taket igen!

4 kommentarer:

skånskan sa...

Jag tror mycket på alternativmedicin - kolla nätet - det kanske går att få bukt med detta med hjälp av t ex kinesiologi eller zonterapi.

Mariah sa...

Ut på taket?! Du är inte klok (Madicken)! Blir svag i knäna bara jag tänker på det.

vifsla sa...

Skånskan: Jag har provat naturmedicin, det fungerade i en vecka. Men jag har funderat på zonterapi.

Mariah:Jo men det är ju ganska plant där jag sitter, det sluttar bara lite och så är det ju ett litet räcke oxå. Det är utmärkt att ligga där ute på sommaren. Jag ser allt som händer på handlarn-parkeringen och ingen ser mej eftersom det är ett stoooort träd ivägen.

fd älvdaling sa...

Vet hur det känns...det är fruktansvärt när det börjar klia o klia och INGET hjälper.
Tror jag provat allt snart..det sista som hjälpte mej var en dunderkur med nått som man ger till såna som har bröstcancer bla.
kram på dig.