lördag 4 april 2009

Städat..

Jag körde taxi igår så jag vaknade jättesent i dag men ändå har jag lyckats städa ihop hemma. Badrummet har till och med blivit storstädat. Det är jätteskönt.
I maj åker vi till Paris, vi ska bara boka biljetter först. Tub och Anette ska följa med, det ska bli så roligt. Igår passade jag på att tjuvlyssna lite på några av mina kunder och det lönade sej. Jag fick Paristips och ett tips på billiga resor.
Så nu är det bara att vänta och längta. Men jag tar glatt emot fler Paristips.

5 kommentarer:

Carola H sa...

Har mailat min moster om Paris. Men kom på att hon är i Tyskland och lär väl inte svara på email förrän hon kommer hem igen.
Bara så du vet.

Kicki sa...

Tjo! Jag var ju där i okt/nov... Så om du vill ha lite tips så är de bara att hojta till... Har ju även varit min egen resebyrå och satt ihop resor själv... Hojta om du vill :D

Lilly Lee sa...

har inga tips men är lite avis! Fint med Paris, och på våren, det måste vara underbart!

skånskan sa...

Försök komma till Montmartre - konstnärernas kvarter - där kan du bli avporträtterad till en billig penning... och så är där en underbar stämning. Att åka en rundtur på Seine under broarna är naturligtvis också ett måste. Att se Triumfbågen och gå upp i Eifeltornet är såklart självskrivet och att gå in i Notre Dame (fast där har jag inte själv varit). Versaille ska ju vara underbart - särskilt på våren! http://www.chateauversailles.fr/en/index.php
Att gå på+ en fransk restaurang med röd-vit rutiga dukar med stämningsfull musik är också något ni måste göra. Ser fram emot att se dina bloggar från resan!

vifsla sa...

Skånskan: Tack för tipsen!

Kicki: Hur är det med shoppingen? Och har du nån ring????

Carola: Vi har hittat hotell, Armstrong Hotel heter det. Men tack ändå! Det kanske blir fler turer.

Lilly: Jag hoppas på sol och underbar stämning!