måndag 6 april 2009

Solsken


Det är tråkigt att vara arbetslös men jag gjorde ett tappert försök att råda bot på det i dag. Alltså sökte jag ett jobb, mediesäljare i Älvdalen.
Jag vet inte om jobbsökandet i sej gör att jag får något intressant att göra en stund, självrannsakan och tandagnissel när jag försöker få mej själv att låta intressant, rolig och seriös. (kanske inte i rätt ordning) Eller om jobbet jag kanske får är det som gör dagen lite roligare.
Men jag sökte och som vanligt hoppas i några dagar, även om min ansökan var ganska usel. Jag önskar att någon annan kunde skriva åt mej och belysa mina positiva sidor på ett fördelaktigt sätt.
För att ytterligare berika min dag så drog jag på mej mina återfunna eccos och gick till Salem för att där överlämna 2 med autografer förskönade vykort. Anette blev glad och sen pratade vi om Paris. Det är nästan bestämt nu, Anette och Tub ska följa med oss till Paris.
Anette hade fått ledigt så nu väntar vi med spänning på ett semesterbesked från Tub.
Igår blev resplanerna lite mer verkliga än tidigare, jag har inte vågat hoppats förut men nu har allt tagit fart.
Tub hade hittat centralt hotell och flyg från Gardemoen. Det här kommer att bli toppen.

Jag gick även till Byggis och hämtade Hugo för en promenad runt kyrkbyn för att njuta av aprilsolen. Hugo var glad åt att komma ut och jag var glad åt sällskapet trots att han drog lite grann.
Jag lyssnade på cdbok i telefonen och blev behagligt varm av promenaden.

Nu har jag varit hemma och dammsugit, tvättat, strukit, bäddat och diskat. En tröja ligger i blöt i handfatet, en envis fläck dröjde sej kvar på tyget men blir nu superbehandlad med Vanish. Hoppas sannerligen att det fungerar.

Idag blev jag vanvettigt sugen på rabarberkräm, jag läste i nån blogg om rabarberkräm och det var som en spark i magen! JAG MÅSTE LÄRA MEJ ATT KOKA KRÄM!!!
Tänk den husmor som inte kan krämkokningskonsten, hon är inte värd namnet. Det är något jag ska öva på i sommar när rabarberna börjar ploppa upp ur jorden.
Jag vet ju ett par i Vattnäs med en rejäl rabarbersbuske (heter det så eller ska jag säga planta, rabarbersbuske var ju nästan lite erotiskt laddat)

Nu väntar korvstroganofflagning och förhoppningsvis en glass på byn efter att hon som demolerat framändan på min bil varit här och fyllt i försäkringspappren.

7 kommentarer:

rubbad sa...

Härligt att det verkar bli Paris! :) "We'll always have Paris"

Tub är ett ganska konstigt namn, hur uttalar man det? Som i tandkrämstub? :D

Mmm rabarberkräm... kanske ska önska mig rabarberkräm av mormor i födelsedagspresent. Med kanel i. Antar att jag får vänta några månader med den presenten isf. :)

Vad gör man om man är mediesäljare? Säljer reklamplats?

vifsla sa...

Rubbad: Ja tub som tandkrämstub, fast han heter Lasse.
Och tänk att få sitta och suga på den där kanelstången sen.
Jag tror att man ska sälja reklamplats, det stod att man skulle göra kundbesök och fota. Jag vet inte riktigt, men söka måste man.

Kanelbullen sa...

Jag är ingen husmor jag för jag har då aldrig gjort nån kräm av nåt slag. Gillar inte kräm. Men annars är jag bra på mycket.

Kramen!

Anna Neah sa...

Haha, vad rolig du är. Hoppas att allt är bra med dig och Peter.
Kram från Karlshamn (Anna & Thomas)

Carola H sa...

Du, ska du gå kurs i Vattnäs när du hämtar rabarberna i sommar??
Kan kanske lära dig lite sådant, gör sånt till Maya själv nu. Hon får ingen köpe alls om vi inte är ute på byn och far.

Anonym sa...

Låter härligt med Paris. Har aldrig varit där så jag har inga tips att ge men skulle nog själv försöka undvika klassiska "turistfällor". Har en kompis som såg en show på Moulin Rouge när hon var där, och det hade varit en upplevelse!

Lena/Vi på Åsen

Madde sa...

Kräm gör jag ibland, då använder jag bara potatismjöl. Skiiiitenkelt. Haha.