tisdag 28 april 2009

Jag vill tapetsera om!

Jag har stora visioner om hur fint vårt sovrum kan bli om jag får göra som jag vill. Murriga 50-talstapeter, en fluffig matta och lite gardiner. Nu känns det kalt och kallt, jag vill förvandla det till varmt och inbjudande.
Det är ju bara frågan om Martinsson vill bjuda på fina tapeter! Annars får jag väl köpa dem själv.
Men det är roliga regler här, inga tokiga färger och INGEN MÖNSTERPASSNING.
Jag fattar inte varför, när tapeterna är så fula innan.

Efter en stunds letande hittade jag den här gröna tapeten från IN trade, den vore fin! Men det är redan mycket grönt här hemma... Stort I-landsproblem!

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha!!ingen mönsterpassning tillåten..okej det blir ju inte lika krångligt att tapetsera då men ack så konstigt de skulle se ut!
läcker tapet förresten, skulle kunna tänka mig den som en fondvägg...
kör hårt!

vifsla sa...

Anonym: Hade du träffat min "hyresvärd" hade du förstått att tapetsering överhuvudtaget är ett mycket krångligt jobb. Framför allt eftersom det är så dyrt :-)

rubbad sa...

Fin tapet! Grönt är skönt ju, jag har blivit mycket för grönt den senaste tiden faktiskt. :) Hoppas du lyckats trycka fram några tapetpengar ur den där gubben! :)

vifsla sa...

Syrran: Lugnt, behagligt och lättmatchat!
Men att klämma pengar ur den gubben är som att klämma vatten ur en gråsten.