söndag 26 april 2009

Made in Älvdalen Show

I går var vi i ishallen på MiÄS. Det var ganska bra men givetvis hamnade jag i en van där jag drack rom och cola istället för att vara inne och lyssna på Larz-Kristerz.
Det finns nog flickvänner som stöttar sina killar lite bättre än så men jag har väl aldrig utgivit mej för att vara en superbra flickvän heller.
På eftermiddagen var jag ner för att titta på repetitionerna och bli fotad av nån veckotidning tillsammans med de andra "Larz-Kristerz-familjerna".
När allt sånt var klart åkte jag med Lene och hennes "gullungar" :-) till Roma för att äta pizza. Barnen åt kebab och retade mej, Adde satt och längtade efter en bmw och Jonas berättade att i lumpen för man lära sej att slåss med kniv. Jocke tuggade lite kebab och kittlade mej....
När vi var mätta skulle vi åka tillbaka till ishallen för att hämta Lenes bil. När vi kom ner till ishallsvägen hade nån idrottsförening satt upp grindar så vi inte tog oss in. Det skulle kosta oss 20 kr att åka ner och släppa av Lene så hon fick hämta sin bil. Vi försökte förklara att vi är familj och inte ska betala en krona, jag tror till och med att Lene fräste fram det till slut. Killen pillade på sin telefon och talade om för oss att han trodde vad han ville om att vi var familj.
Lene fick lov att ringa till Micke så han kunde säga till fittvakten att vi inte skulle betala. Fittvaktens argument var att de inte skulle stå där gratis. Men mot Micke var han trevlig, mej och Lene tittade han knappt på. JÄVLA KÄNDISFJÄSK!!!
Men betalade gjorde vi inte.

Jag åkte hem för att byta om. Peter kom en stund efter mej för att ta en snabbdusch och lite tandborstning. Jag fick åka med honom ner till ishallen sen. Men jag fick sitta i baksätet för i fram låg det ett konstverk eller kanske en installation. Han hade fått den av Holtermann som är konstnär. Det var en tårta av gräs. Den kan inte förklaras utan måste upplevas...
Peter och jag gick runt lite till jag hittade Anette och Veronika. Då slog jag mej ihop med dem istället. Sen blev det dans, öl och rom och cola. Jag och Anette fnittrade lite om Paris mellan varven. Det var nån som blev så avundsjuk att hon nästan ville döda mej en stund :-)
Jag gjorde bort mej oxå genom att tro att en helt främmande tjej var Jessica och så kände jag inte igen Tommy från Byggis. Jag trodde att han var nån gammal taxikund!!
Det var roligt och jag hade ont i fötterna när jag kom hem.

I dag har jag varit till Kjellsson och blivit erbjuden jobb. Till hösten så blir det alltså taxi igen. Jag klarar inte av varken a-kassan eller arbetsförmedlingen. Då är det bättre att ha ett dåligt betalt jobb som i alla fall innebär att jag gör något på dagarna och tjänar pengar själv. Efter den otäcka människan jag träffade på af som frågade med näppsig röst "söker du några jobb då?" , när jag frågade om jag kunde få ett lastbilskort, gjorde att det verkligen kändes uselt att vara arbetslös.

1 kommentarer:

rubbad sa...

Vilket ös! Vill gärna se den där grästårtan?

Vad var det som stod i Året Runt här om sisten? Jag glömde köpa. :(