lördag 18 april 2009

Kräks

Jag är magsjuk, otäckt.
I går kväll åkte jag hem till Lene och åt tacos, vi blev sittande till efte 12 och babblade. Det var jättetrevligt. Det är tur att det finns fler dansbandsänkor som vet vad man pratar om.
Jag åkte till taxi en vända och när jag kom hem mådde jag illa. Det var film på tv så jag tittade lite grann och sov lite grann. 04:30 vaknade jag och mådde fruktansvärt illa.
Jag spydde handfaten fullt! Det var inte roligt alls.
I dag har jag legat på soffan hela dagen, jag är alldeles bucklig i ryggen. Rebecka levererade blåbärssoppa till dörren och Cilla kom med piggelin och cola. De fick ställa prylarna utanför dörren, ringa på och sen springa för livet.
Så nu sitter jag här och luktar både kräk och bajs, i morgonrock eftersom jag inte klätt på mej på hela dagen.
Puss och kräks...

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Hoppas du känner dig lite bättre i dag.

Kramen på dig din stackare

Carola H sa...

Hoppas du är piggare idag när gubben kommer hem. Och hoppas inte han blir smittad. Det är det värsta med magsjukan. Den kan smitta upp till två veckor efter att man har haft den.

Massor av krya på dig kramar från oss.

vifsla sa...

Kanelis & Carola: I dag är jag helt pigg! Det är nog all piggelin jag åt i går!

rubbad sa...

Stackars lilla Linda! Det kanske var matförgiftning?