onsdag 1 april 2009

Hemma igen

I torsdagskväll åkte jag med Larz-Kristerz till Norrtälje, de skulle med Rosella från Kapellskär och jag skulle ENSAM ta bussen från Norrtälje till Tekniska högskolan.
Vi sov i bussen, jag somnade vid 1 eller så. Klockan 5 vaknade jag och var kissnödig som få. Jag fick lov att väcka Peter för att få hjälp med bussdörren.
Sen fick jag kissa bakom en buske vid OK, det kändes som om det var väldigt mycket folk ute kl 5!!!
När jag gick upp vid 8 så fick jag byta om och borsta tänderna inne på OK, det var spännande.
Jag blev avsläppt vid busstationen, köpte ett SL-kort på pressbyrån, pratade lite om L-K med personalen där och sen hittade jag rätt buss direkt.
Syrran mötte mej vid tekniska, vi tog tunnelbanan till hennes jobb och när vi kom dit så fick jag träffa Nixon. Det är en rotweiler, snäll som en kattunge. Han ville bara gosa och gosa.
Syrran lät mej springa fritt så jag tog mej till drottninggatan först, sen kom jag att tänka på gamla stan. Jag tog tunnelbanan dit och hittade till Gustav Melbin. De hade fortfarande min älsklingsbh på rea trots att det var 9 månader sen jag var där sist.
Jag köpte en och sen åkte jag till Magnus. Han jobbar vid Mariatorget. Jag hittade dit nästan själv. Jag behövde bara ringa ungefär 3 gånger. Men det var roligt att träffa honom.
När jag kom tillbaka till hantverkaregatan där syrran jobbar började det snöa och blåsa. Jag traskade runt lite och hittade en vintagebutik. Men klänningen jag ville han kostade 1495 kr, så jag sket i det.
Jag gick in på ett otäckt lite fik som hette något med vetebullen. Ägarens barn stirrade ner i min handväska när jag skulle betala. Det var en märklig känsla.
När jag slukat mitt fika så ringde jag till syrran och krävde att bli insläppt. Vi drack en kopp te och tittade efter drinkrecept på nätet.
Vi gick på systemet och köpte lite sprit, sen tog vi tunnelbanan till Högdalen. Stina handlade lite på Ica, hon skulle göra Pasta Carbonara.
Jag pratade lite med Peter i telefon, de åkte skytteltrafik över östersjön.
Stina lagade middag till mej, det var supergott. Till efterrätt fick jag bär med sprit och grädde. Till efterefterrätt fick jag pina colada. Sen drack vi rödvin och blev fulla.
På lördagen åkte vi till söder och travade runt. Vi fikade på Café String och jag köpte en underkjol på Beyond Retro. Den kostade 349 kr. Det låter nog dyrt men en nytillverkad kjol kostar 849 kr så jag sparade 500 kr.
Jag köpte några hårspännen oxå, små röda rosetter med vita prickar.
Det var spännande att gå där inne. Så himla mycket kläder och jättemycket folk. Jag måste dit fler gånger. Det fanns ju en matrosmössa som jag ångrar bittert att jag inte köpte.
På kvällen gick jag och Stina först på bio, vi såg "I taket lyser stjärnorna" och sen gick vi på TGI friday. Vi åt varsin fläskig hamburgare. De hade vansinnigt goda pommes oxå.
Vi tog tunnelbanan hem. Stina somnade på extrasängen medans jag spelade Katamari.
På söndagen åkte vi till Söderhallarna och handlade lite småsaker på "the english shop" och sen hjälpte syrran mej till Vikings terminal. Där satt vi och åt salt och vinägerchips medans vi väntade på Larz-Kristerz.
När de kom fick de köra in hela bussen i båten och så fick vi bära upp alla saker. Medans bandet packade upp allt satt jag, Lene och Malin och tittade på Stockholm och pratade.
Båtvärdinnand kom och hämtade oss och visade oss var vi skulle äta. Det var lite sisådär med maten men jag blev mätt i alla fall.
Jag och Peter gick en sväng i taxfree, Peter fick lov att stanna varannan meter för att prata med fans.
En tjej ur personalen kom fram och frågade om autografer, hon ville ha två kort. Lite senare kom en kille från personalen fram, han hade med sej Diorparfym till mej och en väska från Tommy Hilfiger till Peter. Jag blev skitglad!!!!
Vi hittade Tub och Anette, de kom till våran hytt och pratade lite grann. Sen skulle Peter spela så jag blev ensam kvar med duschen.
Jag fixade mej och sen gick jag till "fun club". Där hittade jag Karin, hon var glad och full. Vi dansade lite till Vallmans, Rebecka dök oxå upp.
Jag träffade Anna från söder, vi hade mycket att prata om. Det var himla roligt.
Till slut hittade jag Anette och Tub igen, vi rökte lite och så bjöd Tub på Smirnoff Ice. Jag fick lära mej ny text på Stupid Cupid.
När Peter slutat spela gick vi till discot, det var ganska B men jag fick nån drink i alla fall. Vi var ut i kylan och rökte flera gånger. Det blåste gräsligt!
Kl 05:30 kom vi till hytten, då hade jag och Peter varit i mässen och ätit banan. Jag kan lova att vi gick vilse på vägen dit.
Peter skulle träffa Lasse från Sony kl 11 och sen spela kl 1245 så det var bara att stiga upp och duscha. Vi fick reda på vad L-K ska göra den närmsta tiden, det var reklamfilm och ny skiva.
Sen åt vi otäck sparrissoppa, den smakade gräs och salt.
L-K spelade igen. Sen provade jag och Peter spelmaskinerna en stund. Vi gick i taxfreen och jag köpte M&ms som vanligt.
Sen kom Lene med andan i halsen och sa att det var dags att plocka ihop på scen och packa bussen.
Det blev ett intensivt plockande och släpande men till slut kom vi på våran buss. När vi skulle rulla av var det lämpligt nog brandövning.
Utanför båten stod Jocke och väntade på oss. Det är Micke och Lenes son, världens sötaste. Han hade varit hos sin moster när vi åkte Cinderella. Han blev så glad när vi kom.
Vi åt på Max i Uppsala, det var så himla gott. Utanför Uppsala nånstans gick jag och la mej, jag somnade nästan direkt. Sen sov jag till strax utanför Mora.

5 kommentarer:

skånskan sa...

Vilka innehållsrika, roliga och tröttande dagar och nätter - jätteroligt att ta del av!!

Carola H sa...

Det verkar ju som att allt gick kalas bra för dig i Sthlm. Vad skoj att du hunnit med så mycket.

Thomas Deutgen sa...

Aldrig sparrissoppa. Det är sådant som de inte ens ger till hemska fosterbarn som behöver prygel och uppfostran. Håll dig till Maxburgare och en 7,2a så blir det bra...

Kicki sa...

Åh vad bra nu har du förgyllt min morgon :)

vifsla sa...

Skånskan: Jo man blir lite sliten... Men jag är ju ung, typ...

Carola H: Ja tydligen så behövdes bara en karta och ett SL-kort och jag klarade mej ganska bra.

Tomas: Sparrissoppa är nog ett straff!!

Kicki: Tänk vilken tur!