fredag 9 maj 2008

Jag är tjock

innebär det att jag måste vara rolig oxå? Räcker det inte med att jag är tjock? Har jag inte tillräckligt att bära ändå?
Smala kan vara elaka, sura och snorkiga utan att det gör något, det är ingen som bryr sej så mycket. Men om jag som tjock skulle sluta vara rolig och trevlig så skulle det tända till.
Det är som om folk har lite överseende med en. Otäckt!
Men jag ÄR rolig och jag ÄR trevlig. Säger tack fast servicen är usel, säger roliga snabba repliker så kassörskan så hon blir lite glad. Jag retar inte folk i onödan och de få gånger jag gör det känner jag mej som en dålig människa. Jag fattar inte folk som kan gå fram till andra människor och säga vad de tycker och tänker, hela tiden, varje dag. Hur orkar man vara arg så mycket?
Vi har satmaran på jobbet som skäller ut alla, kassörskor, kunder och telemarketingmänniskor. Hon skäller ut människor på fortum över elpriser och så tycker hon att hon är duktig.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag stör mig på att människor faktiskt drar parallellen tjock = glad och trevlig. Jag vill kunna vara en bitch då det passar mig utan att bli kallad fetto, och jag vill kunna vara rolig och dra mina hysteriskt torra skämt utan att folk tar för givet att det är sådan jag är p.g.a. min kroppshydda.