onsdag 4 juni 2008

Jag har bakabstinens!

eller så är jag lite hungrig...
kanske båda! Jag fantiserar om fikabröd i alla fall. Jag har beställt sugarpaste, små blomformar (som pepparkaksmått typ), blå hushållsfärg och så nåt verktyg att peta ner utstansade blommor i tårtan med. Jag ska hämta ut det i dag och baka något smakskigt. Jag har ju aldrig gjort en tårta själv förr. Eller jag har ju fuskat med köpta bottnar och lite sylt och så. Men nu ska jag göra chokladtårta från grunden och sen dekorera med sugarpaste och hemstansade blommor. Det ni!
Jag ska leta internet runt efter ett bra recept, det får ju inte vara för svårt och inte för svenskt. Jag vill ha mastig fuktig amerikansk chokladtårta. Inte något svenskt fjoll med lite torr sockerkaka med en aning kakao i, nej nej!! Här ska det vara mastigt, chokladigt och tungt. Med ett kritvitt överdrag av sugarpaste. Jum-Jum!

0 kommentarer: