onsdag 18 juni 2008

Men pappa man får väl inte skjuta på den som fyller år?

Den ljuvliga kommentaren kom från en liten norrländsk pojke vid vaktbytet på slottet i stockholm.
Han var mycket faschinerad av kanonerna på slottsgården och frågade sin pappa
-men pappa, när ska de skjuta med kanon?
- det gör man bara när man firar kungen
- pappa, vad är fira?
- ja som man gör när någon fyller år
- men pappa, man får väl inte skjuta på den som fyller år?

Helt underbart! Jag har tjatat om det sen i fredags och kommer att fortsätta göra det.
Dolly var underbar, jag skrek, applåderade och grät lite försiktigt. Tjejen bredvid mej var inte försiktig på något vis. Hon ylade praktiskt taget konserten igeonom, men hon var rolig så hon fick hållas. Efteråt så sa hon förlåt.
Vi var på skansen och tittade på lemurer och surikater oxå. Syrran fick lov att äta upp sitt godis innan hon gick inte till lemurerna för de stal tydligen allt de kom åt och åt upp det.
Vi åt hemgjorda glasstrutar i gamla stan och fick knalla till tunnelbanan i ösregnet. Peter och jag var som dränkta katter när vi kom hem till syrran.
Hotellet i Solna var fint och frukosten var jättegod. Det är märkligt, i Stockholm åt jag frukost, lunch och middag. Jag gick hela dagarna och mådde toppen. Så fort jag kom hem så kraschade det. Bara skräpmat och flera besök på snabbmatsställen, jag har svårt att somna och svårt att vakna.
Jag vill givetvis ha mer semester!!
På Gustav Melbin så köpte jag två bhar till det facila priset av 660 kr. Jag är supernöjd. De är faktiskt mycket bättre än de jag köpt på underverket. Jag får klyfta av de här!! Jag är nu stolt ägare av en balconette. De sa i Mora att såna gjordes inte till så stora bröst, så det fick jag klara mej utan. Men på GM så frågade jag för säkerhets skull och expediten försvann in på lagret och var borta i 1.2 sek innan hon kom ut igen med en, just det balconette i MIN storlek!!

Igår hade Microbageriet öppet. Jag gjorde kladdkakemuffins med after eight. Det blev bara 8 stycken (jättestora) och de gick åt. Jag, Cilla, Rebecka, Carola och Peter åt varsinn. Carola ville ha med två stycken hem till Lars-Johan och Victoria och slutligen så kom David och åt upp den sista. Det hade jag aldrig trott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vill att det ska gå åt så får du gärna bjuda mej flera ggr! Jag sitter och är avundsjuk på Viktoria nu när hon mumsar på sin ;)

Anonym sa...

Så himla gullig kommentar av den norrlänska gossen, sånt e obetalbart!

Men vad som nästan lät ändå sötare va de där kladdkakemuffinsarna med after eigth. Om jag kommer hem till dig nån gång då vet du va du ska bjuda på. Gud sig förbarme vad smarrigt det lät, jag som e småbakis och allt.

Kram på dig vännen!