måndag 4 maj 2009

50-talskväll i Leksand

I lördags var jag chuafför till Leksand, det var lite si så där. De jag körde åt var inte så intresserade av musik och dans, de var mest intresserade av att bli fulla.
Ja alla utom Lindberg som är helt galen i att bugga, men han blev lite full han oxå.

Anders Tegnér från Johnny Kontant.

Mr Kontant, him self. Eller Erik som han heter till vardags, eller Billy Opel om man vill det. En man med många namn. Men han är duktig!

En gästartist hos Johnny Kontant, han heter Jonas har jag för mej. Han var väldigt duktig och hade gitarrförstärkare från 53.

Pep Torres spelar med Ray Campi. Han sjöng på spanska och på engelska. Det var som om han var stigen rakt ut ur 50-talet. Jag fick hans autograf!!

Erik igen. Han fick besök av Pep Torres på lilla scenen vid entrén. Det var strålande!
Jag framför bilen jag körde. Cheva från 55 dock utan servo men med baslåda och slutsteg. Ibland förbannar jag teknikens framgångar. Jävla dunk!
Bilen igen.

The man himself. Ray Campi!! Jag såg honom för 10 år sen och han var gammal redan då. Nu var han 80 år men klättrade ändå upp på basen och balanserade. Han var fan i mej otrolig.

Jag fotade en lila opel bara för Kickis skull.



Jag trodde att vi skulle lyssna på rock n roll på vägen ner och ha det lite fint. Men det här vad var jag fick höra mesta delen av kvällen.
Jag har buggat på en grusig parkering, jag har buggat inne i ejendals arena med en kille som tafsade på mej och jag har försökt få folk att förstå The Andrews sisters storhet. Det var ingen i bilen förutom Lindberg som fattade.

5 kommentarer:

rubbad sa...

Värst vad du varit ute och svirat! Så fin i din kjol! :)

"Johnny Kontant" HA-HA-HA! Kan han inte hitta på ett artistnamn som inte är en göteborsk ordvits? :P

Wysteriia sa...

utan servo? fan jag orkar knappt svänga på ratten i såna bilar...inga muskler ;)

Anonym sa...

Hej har just hittat din blogg den var bra.
http://dansbandsjimmy.blogspot.com/
Jimmy

Little Peaché sa...

Du är utmanad hos mig!

Kram

anna sa...

så flotta bilar, och du var också väldans elegant! Jag äslakr såna bilar, det var lite mer själ i bilarna förr!