torsdag 28 maj 2009

Carolina Gynning i Älvdalen

Cilla ringde i dag för att få ett recept på tekakor, när hon fått det så passade hon på att tala om att Carolina Gynning bloggar om Älvdalen. Jag snabbade mej till datorn och kollade och jo men visst. CG är visst här på hotellet, hon har träffat Klucker-Bertil och skriver om honom.
Tydligen så var han inte nykter men det känns ganska bra för då har hon fått uppleva en av de roligaste sakerna som glesbygden kan bjuda på.
(en uppdatering för dem som inte sett Bertil, han cyklar runt på byn iförd vit läkarrock och röd basker med en kassettebandspelare med dansbandsmusik på full volym och beter sej lite roligt. I ärlighetens namn så tror jag att han driver med oss allihop)

Jag trillade in hos Rebecka en stund, vi åkte till Klitten för att titta på hennes mormors vind. Tyvärr hittade vi inga skor, de var visst bortstädade. Men katten Frits klättrade runt på ett innertak av papp. Pappen lossnade från spikarna så både innertaket och katten ramlade ner i skallen på Rebecka som tjöt som ett brandlarm.
Det var roligt.
Sen träffade vi Rebeckas kusin Maria (Maria Ottosson, fotograf i Älvdalen) och hon berättade att hon hört från sin mamma att någon blivit mordhotad i Rots skola. Jag och Rebecka åkte givetvis dit men vi mötte en polisbil. Vi blev byxis och for hem till Adde för att "leta efter Cilla". Vi vände på Addes gård och svängde in till Rots skola men där fanns fler polisbilar så vi vågade inte bryta mot en endaste trafikregel (fordonstrafik förbjuden) så vi vände och for ner på byn.
Vi tog några varv förbi hotellet i hopp om att få se Carolina Gynning, men vi såg henne inte och det tyckte vi var DÅÅÅLIGT!

Sen for vi hem till mej, Rebecka fick rester från middagen (hemgrillad hamburgare) och Hugo fick päron. Vi diskuterade män, känslor, sprit och knulla.. Precis som vanligt alltså.¨
Jag hann med en stryktvätt medans vi tittade på ett program om världens fetaste man.
I morgon äter vi frukost här, det blir omelett, stekt bacon och svampstuvning (om Rebecka koommer ihåg att köpa med svamp, annars blir det antingen ananasstuvning eller ättiksspritsstuvning.)

3 kommentarer:

Boella sa...

Men hörru hörru! Ättiksspritstuvning!? Du är ju ändå för kul! Det var skitroligt att träffa dig och du måste bara komma till Luleå nån gång!

Kanelbullen sa...

Kan man på "reseftet" på den dära stuvningen. Den sista med sprit i!

Kram!

rubbad sa...

Ättikspritstuvning == gott skit!

Vad tusan gör Gynning i Älvdalen? Jag har väl berättat om när jag "träffade" hem två gånger på en vecka, varav en av gånger hon kom och ringde på kontoret här? Håhå, nu har hon börjat stalka min syster också! ;)