torsdag 14 maj 2009

Jag har blivit utmanad av Little peaché och alla frågorna är på engelska. Men det är väl bara att mopsa upp sej och låtsas att man fattar vartenda ord.

the rules are:
1. answer the questions on your blog
2. take away one question you don't like and add a new one.
3. tag 8 other people

1. which perfume do you use? Just nu är det The Beat från Burberry, annars blandar jag hej vilt. Jag har en hel burk med parfymprover i badrummet :-).
2. song of the day? New York New York
3. what's for dinner today? Tikka masalakyckling och ris (såsen kommer från en burk)
4. today's highlight?Att Cilla tog mej med till Mora
5. what whould you really like to learn? Att lära mej sjunga ordentligt och att göra snygga håruppsättningar utan att ens bli förbannad.
6. what was the last thing you bought? Lunch på McDonalds åt mej, Cilla och hunden.
7. what's your favourite animal? Hund och katt, har svårt att välja.
8. what's your most important goal at the moment? Mål och mål, jag vill gå ner en cm i midjan och sen åka utomlands.
9. what do you think of the person who tagged you? Jag trodde inte ens att hon visste att jag existerade.
10. what's the colour of your eyes?Blågrågröna med en gul ring runt iris. Låter skumt men är sant.
11. if you could change something with yourself, what would that be? Sluta vara misstänksam och svartsjuk, bli lite tuffare och våga säga ifrån.
12. if you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be? Nånstans där det är varmt eller på en jättestor och BRA loppis.
13. what do you find important with your friends? Att man kan få fisa hejdlöst utan att nån tycker att man är mer äcklig än nödvändigt.
14. who would you like to meet sometime? Dolly Parton, Oprah Winfrey, Gud (och fråga vad hon menar med allt)
15. what's your dreamjob? Konditor
16. what's your favourite piece in your wardrobe? Min hm-klänning (den svarta med blommor på)
17. do you have any favourite models?Anna Nicole Smith, när hon var kurvig och vacker.
18. 3 things that make you smile. Ut i vår hage, fisar och Bella.
19. what's your favourite song at the moment? Ja inte är det då "jag måste ringa Carina" i alla fall. Nåt rockabilly-aktigt skulle jag tro.
20. what's your favourite tv-series? sex and the city
21. what are you wearing at the moment? Svarta 3/4-tights, rött linne, röda steps, jätteunderlig "tunika" från cubus, svart och en kofta.
22. what's your favourite sweets?Ljusrosa "melonskivor" med socker på.
23. who's your role model for style? Det har jag nog ingen, men jag skulle tro att hon är välklädd och påklädd. Dagens avklädda fjortisar i tights och långskjorta är inget för mej. Speciellt inte de som är knappt 18, tjänar massor med pengar på sina bloggar och tror att hela världen kan köpa sej en päls lite hursomhelst. (gud vad gnällig jag låter.)
24. Your best buy? Min bil, som prutades från 39.500 kr till 15.000 kr i ett andetag.

Jag utmanar syrran, Neah, Cilla, Pauline, Lilly Lee, Lillgull, Kanelbullen, Cecilia!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Detta tyar jag inte.

skånskan sa...

Ja gider ente heller.