fredag 15 maj 2009

Färg!

Vi planerar att måla om i sovrummet utan att säga något till Martinsson, jag är så less på de här blekta fula tapeterna och Martinssons lilla anledning att inte göra om här "det är ju så billiga hyror".
Så jag tänker göra det själv. Djupt varm röd på tre väggar och mjukt gräddigt vitt på den sista. Kanske en väggdekoration oxå, vid sängen. Jag vill ha ett murrigt sovrum att möta dagen och helst kvällen i. Jag vill inte att det ska vara beige/grå/vit/rosa längre.
Bara för att en maktgalen, storsnål hyresvärd säger att jag inte får så betyder väl inte det att jag inte får?!?!

4 kommentarer:

Carola H sa...

DU, det finns sådana där jätte fina "klister" märken man kan sätta på väggen nu. Som man kan flytta på om och om och om igen utan att det blir märken på väggen när man tar ner dom. Svärgubben hade sånt och det var verkligen skit snyggt. Vet en på Sollerön som hade köpt det på färgaffären i Noret.

skånskan sa...

Bara funderar - men jag har kanske fel. En fondvägg i mörkröd och resten i gräddvit istället för tvärtom? -

Madde sa...

Så länge ni återställer den (till mer neutral färg) innan ni flyttar ut så lär det ju knappast vara några problem. Så har vi det och det är så skönt.

Maria sa...

men den där martinsson kan man då väll bli tokig på, undra hur ofta han använder den där repliken "det är ju så billiga hyror" men lä väll skulla trivas också...många saker som skulle kunna förbättras...föresten är det inte daggs för han att gå i pansion snart?? :)