fredag 29 maj 2009

Mer porslin och en hatt

Kopp med fat från IKEA (nu höll jag på att skriva h&m). Jag har spanat på den länge men nu äntligen blev det av. Antagligen för att det fanns en skylt med texten "utgår snart ur sortimentet".
Den söta tallriken kommer från loppis och kostade 3 kronor, det var synd att det bara fanns en.
Vem kan leva utan en ful hatt som satt som en smäck? Det var roligt att kunna få använda den meningen i sin rätta bemärkelse. Den är gjord i typ hårdpapp eller nåt sånt och jag fick betala 20 kr för den. Rena rånet! Men jag ser ut som nån i Clock work orange tror jag...
Rester efter mitt och Rebeckas mittpådagenefterpromenadfika. Hugohunden fick oxå vattenmelon. Tallriken kommer från loppis.

Det är är lite roligt. Min nya älsklingsfärg heter nog isblå och den pryder både skålarna som kommer från IKEA och formen som är köpt på loppis. Det är skönt när nåt matchar nån gång.

4 kommentarer:

rubbad sa...

Clockwork Orange-Linda! Vad söt du är. :)

Mycket fina saker, jag gillar loppisfatet mest! :)

Kanelbullen sa...

Skålarna och formen i isblått...så himla snygga. Och du är fin som vanligt.

Ha det!

vifsla sa...

Tack tack!

Boella sa...

Väldigt praktiskt med en kopp som är så vid att man kan doppa mackan som sedan ryms på det stora fatet bredvid. Så slipper man slabb på bordet och det är ju bra. Du passar i kubb!