fredag 29 maj 2009

När det är meningen

I tisdags när jag och Peter åkte till Insjön så köpte jag ett litet teckningsblock och pennor, jag tänkte att jag kan ju försöka lära mej rita i sommar eftersom mitt sommarjobb kan bli lite enformigt.
När vi passerade genom Rättvi på väg hem så såg jag en tjej som vid en snabb anblick såg ut som en mangafigur. "Häftigt" tänkte jag.
I dag när jag tog posten så hittade jag ett seriealbum och tittade lite närmare och insåg att det var manga. Först så trodde jag att det var nåt bus från syrran men sen såg jag att det var en eftersändningslapp på.
Det stod mitt namn och adress på lappen men delvis dolt så stod namnet på den egentliga mottagaren, som tydligen bodde i porten bredvid min när jag bodde på nygatan.
När jag åkte hem från Mora så tog jag vägen om Orsa för att lämna igen albumet till den riktige ägaren. Jag letade igenom båda portarna på nygatan men det fanns ingen med rätt namn.
Albumet fick följa med hem igen.
Jag tittade lite i det när jag satt i soffan och vad hittade jag?
Jo teckningslektioner i manga (heter det så?)
Så nu ska jag ta fram mitt nya block och prova lite.
Om det är nån som saknar ett manga-album så får ni höra av er.

I kväll går jag och Rebecka på café för att lyssna på en tjej som heter Van som spelar country. (Erik Morell kompar.)

2 kommentarer:

skånskan sa...

Meningen kan det vara ibland. Det är antingen din guide som velat visa dig en väg som du kan välja - eller helt enkelt skämta lite med dig. Läs gärna Benny Rosenqvists bok Överlevaren eller Ljusfolket (som kommer ut i september). Här får man en liten hint om guider och döda anhöriga som följer oss i livet. Inte knäppt och inte skumt - vilket jag själv trodde innan jag fick egen erfarenhet för 3 år sedan. Gå gärna in på Hemmts journals hemsida på torsdag mellan 16-17 då du kan chata med Benny Rosenqvist - varför inte fråga honom då vem det var som ville kontakta dig där uppeifrån genom Manga-böckerna. http://www.hemmetsjournal.se/chatt/arkiv/Chatt-med-Benny-Rosenqvist/

rubbad sa...

Vad coolt! Det är lite som i Agnes Cecilia med dockan och böckerna! ;) Nu måste du verkligen börja teckna ju. Manga är enkelt, skitstora ögon och blått hår så är du hemma!