onsdag 13 augusti 2008

En kväll med flickorna

Det är tur att jag har så söta flickor runt mej annars hade jag blivit galen!! GALEN!!!
Och att Peter står ut med oss tycker jag är fantastiskt, vi skvallrar, röker och dricker te. Och när vi gör det är vi ganska högljudda men Peter gnäller inte fast jag ibland försvinner i flera timmar (varje kväll)

I dag har jag provjobbat på burgers och jag måste säga att jag inte är så pjåkig på att steka hamburgare även om jag fick lite panik emellanåt. Men det var roligt att göra något nytt, det är skönt att få göra något så hjärnan får jobba lite oxå. Taxi har jag ju gjort så mycket att hjärnan inte behöver inte vara med längre, det rullar ju bara på :)

I dag är det tre veckor tills vi får åka på semester, så från och med i dag är det ok att skriva ut biljetterna. Men jag tror inte att Peter gjorde det men det kommer en dag i morgon oxå. OCH i morgon är det 2 veckor och 6 dagar kvar. Gud vad jag längtar. Med lite tur har jag 10.000 kr över när jag betalat alla räkningar. Men jag har ju sagt att jag ska ha 7000 kr med mej, tro om det räcker??

Jag har börjat hos FYSS-människan som var helt normal och ingen galen Anna Skipper. Motion 30 min varje måndag, onsdag och fredag. Och inga stora förändringar i maten, bara undvika synligt socker. Eller det kanske ska vara syndigt socker. Jag försöker äta 5 ggr om dagen och så 5 frukt/grönt varje dag och de här tre dagarna har det gått bra. Så jag hoppas att jag orkar hålla på nu bara. Vi satsar på ett kilo i månaden och det känns inte som någon belastning.
Och om det är någon som vill vara med så är det promenad från HSB till Hansbacks bil och hem igen varje måndag/onsdag och fredag kväll.
Jag skulle inte göra några stora förändringar för då skulle jag inte orka hålla på och det har hon jävligt rätt i. Jag har försökt förr men då har jag gått ut så hårt att det inte varit roligt. Men tre dagar i veckan och kanske lite bouns känns ganska skönt.
Så håll tummarna!! 12 kilo på ett år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjobre!
Tänk att jag hittade hit. Haha.
Tack för muffinsen, jag slukade den så fort att det var nära inhalering.

Tjipp!
/ Madde

Anonym sa...

vad är de för människa...Tell me more!