torsdag 14 augusti 2008

Om en bok och om en fråga

Jag har jobbat på burgers i dag igen, det var roligt och lite jobbigt. Mest för att det är en massa nya moment som jag aldrig varit med om tidigare. Jag har tex aldrig skött en fritös förut. Lite rädd att bränna mej men samtidigt är det väldigt kul när det fräser :)
Peter kom och hämtade mej när han slutat jobba i dag. Jag sopade golv när han kom så han gick till onoff en stund. När jag väl kom dit så höll han på med något så då gick jag till bokhandeln en stund.
När jag var där inne såg jag en fjortis med en liten liten svart och röd bok i tassen, jag blev nyfiken men vågade inte fråga. Men till slut så såg jag den lilla boken i presentbokshyllan. Nu har jag givetvis glömt vad boken hette men det var något med "alla svar" eller nåt sånt. Jag läste instruktionen, man skulle koncentrera sej på en fråga typ vad som helst "kommer jag att vinna på lotto" "klarar jag mitt nya jobb", så skulle man klappa lite på boken och koncentrera sej. Till sist skulle man öppna boken och läsa sidan man fått upp och där skulle svaret på frågan stå. Alla svaren var filmcitat. Så jag tänkte "jag provar!"
Jag klurade ut en fråga "älskar Peter mej?", klappade på boken och öppnade. VET NI VAD JAG FÅR UPP???
Där står det: Jaja.
Peter provade oxå, han frågade om vi kommer att få en bra semester och boken svarar. "D`underbar D`fantastisk" eller nåt sånt. Det var jättehäftigt.
Den kostade 69 kr men jag är fattig just nu så jag får snällt vänta tills lön eller tills någon vänlig själ skänker den till mej.

0 kommentarer: